Hur många gånger sa hon "hej" lågt innan hon insåg att jag inte vaknade?

Efter min ensamma men underbara hemmakväll med katterna lyckades jag somna direkt för första gången på väldigt länge, och jag sov sedan som en belåten prinsessa fram tills ett:
"HEJ!"

*Jag sover, vad är det med dig?*
Men jag registrerade nog inte riktigt vad det var som lät ändå, utan sov vidare två sekunder innan jag brutalt väcktes av ett ännu starkare:
"HEEEJ!"

Jag stödjer mig på armbågarna i sängen, tittar ner i kudden och gnider mig i ögonen.
"HAR DU ONT I HUVUDET?"

*Oh, denna höga röst!*
"Nej, jag sover..."

Ett ointresserat "JAHA..." Och så kom hela kvällens historia, från julbordet med företaget till helrören på PUSH!
Jag ställde frågor där det passade och sedan, mitt i en högljudd mening, så somnade hon tvärt med en katt i varje armhåla.

Där låg jag, halv fem på morgonen, ensam i min säng och var klarvaken.
Min salongsberusade sambo snarkade lågt vid varje inandning och jag stirrade med ett litet leende i taket.
Det var inte ens någon idé att vara irriterad över det brutala uppvaknandet, så jag tänkte lite på vad jag skulle ha på mig på dagens 30-årsfest och vad som skulle tränas på gymet...


Kommentarer
Postat av: Daniel

Låter som en gemytlig vardaglig uppväckning!

2008-11-30 @ 17:13:02
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0