Till och med plankan blir töntig med en lila boll i handlingen!

I dag har jag fullbordat min panchisstatus!
De fyra träningskompisarna hade nämligen signat upp sig på ett, för oss, oprövat pass; Bodyvive!

Vi dundrar i vanlig ordning in i salen under garv och skoj, men inser snabbt att det bara är vi som pratar.
Runtom i det kala rummet står det damer i 40-50 års åldern och trycker sig tyst mot väggarna med mattor, bollar och gummiband vid sin sida.

Bollar ja!
Vi trodde ju att passet skulle innehålla stora härliga bollar som vi skulle få öva balans och styrka på, men istället fick vi dessa små, fjantiga och lila bollar som vi skulle skutta runt med under stora, följsamma rörelser.
Jag har aldrig  förr känt mig så fjollig som jag gjorde idag.

Jag har alltså hoppat fram och gjort vida armrörelser till Fame samtidigt som jag graciöst spetar med benen och putar med rumpan.
Min handbollskollega och jag tittade då och då på varandra med skrattglittrande ögon.
Vad var detta för trams?

Bögen i församlingen däremot, svävade fram med ett belåtet leende hela passet igenom och såg ut som tagen direkt ur balettakademin med sin boll, vevande armar och spänstiga hopp.
Inom mig tjöt jag av skratt men utåt försökte jag tappert att inte visa hur mycket jag led av att faktiskt själv ingå i den formbara gruppen.

Medan jag då undrade om passet skulle komma igång någon gång, stånkade instruktören på som om hon sprungit Göteborgsvarvet där framme.
Hon hade mindre andningsproblem och svetten droppade från hennes ansikte när hon rosslade fram att konditionsövningarna var slut och vi skulle lägga undan fjollbollarna, ta fram gummibanden och jobba med styrka.

YES! Styrka...

Mmmm, styrka, my ass...
Jag har nog vant mig vid de där passen där jag har blodsmak i munnen och är helt säker på att jag kommer att , eller i alla fall spy upp mina inälver, för att det är så påfrestande.
Det här var knappt uppvärmning!

Men det var ju i alla fall en av oss som var supernöjd efteråt och som dansant svischade förbi med elastiska hopp, svepande händer och ett gudomligt leende medan vi andra, med praktfullt besvikna steg, lämnade salen.


Bodyvive-Schmodyvive!

Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Jag tyckte ni såg väldigt söta ut med era bollar! =)

2008-11-11 @ 22:01:38
Postat av: nyfiken

klart nu när du är så gammal så får du lov att gå på kärringgympa

2008-11-12 @ 08:37:52
Postat av: Mia, din otroligt graciösa vännina...

Hur kommer det sig att det aldrig publiceras några bilder på detta? Det är ju de här övningarna som vi vill se ;-) Fast med en så bildlig beskrivning är det svårt att inte se bilderna i huvudet..

2008-11-12 @ 08:48:47
URL: http://thesweetest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0