Som tagen ur NARNIA eller något.

Idag när min power walk-kollega och jag skulle promenera in till stan gick vi förbi den superhemliga MM sports.
Jag har alltid velat gå in där bara för att det är så hemligt, men aldrig riktigt vågat.
Det är svarta skyltfönster (som till en sexbutik) med enkla skyltdockor och kosttillskott utplacerade och det ser supersuspekt ut.

Min kollega och jag kunde idag inte motstå dessa inbjudande fönster, utan korsade gatan och öppnar dörren.
Det första vi möter är två små, men skitstora tjejer som står direkt innanför dörren och pratar (säkert om ett beställningsmord).
Den ena har stort, stipigt och platinablont hår (a´la Pamela), enorma bröst (a´la Pamela) och skrämmande mycket muskler (a´la Arnold).
Den andra, som står bakom disken, har lika stort och stripigt hår, fast klarrött med fjädrar eller något inflätat.
Hon är, om möjligt, ännu större och hon fäster blixtsnabbt sina stora, råsminkade och fullkomligt livsfarliga ögon i oss när vi smyger in (som om vi vore de första kunderna på flera år) och säger mordiskt:
"HEEEEJ!"  till oss.
"Hej, hej" piper vi och skyndar snabbt längst bak, och utom synhåll, i butiken där vi förstrött bläddrar bland kläderna en liten stund.

Affären har enormt mycket kosttillskotthinkar (överallt) och kort på body builders glest hängade på väggarna.
Vi hittar dock inga träningskläder av intresse och försöker obemärkt smyga ut ur butiken.

"Ska ni redan gå?" mullrar det rödhåriga muskelmonstret bakom sin disk "Ni har ju inte sett allt ännu."
"D.. Det ä... är b... bra för oss"
  försöker vi tafatt, men blir brutalt avbrutna.

"Nej, kom in och kolla den andra delen också så får ni gå sedan."
*...Så FÅR ni gå sedan... Gulp*

"Kom igen nu tjejer. Gå inte än. Kolla här så ska jag visa er. Jag lovar att ni hittar något ni gillar."
*Johnny Depp?*

Trots hennes ihärdiga försök och trots att vi var livrädda för henne, lyckades vi ursäktande backa oss ur butiken, för att sedan i panik halvspringa den första biten därifrån.
Vi lovade henne med darrande röster att komma tillbaka en annan dag, men både jag och min kollega svor (trygga på gatan) att aldrig gå dit igen...

Tacka vet jag trygga She Shop eller Stadium.

Kommentarer
Postat av: Kotteby

Inga återbesök alltså?

2008-11-16 @ 18:14:42
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0