Hets

Jag tog taxi till jobbet idag.
Lyxigt kan man tänka, men det var mest panikartat för min del.

När klockan är några minuter i sju inser jag med uppspärrade ögon och ett mörkt "helvete" att det är den ju inte alls, utan några minuter i åtta (och jag börjar jobba halv åtta).
Vid tidpunkten i fråga strosar jag runt i linne och trosor, ger fåglarna mat  (med en helt ny konstruktion efter att grannarna klagat på nersmutsning) och sjunger med i låten på radion.
Efter det blev det fart vill jag lova.

På med kläder, koka ägg, äta frukost, borsta tänderna, gurgla, ringa taxi, packa träningsväskan, ge katterna mat, rusa ut till den väntande bilen, ha ångest över att pengarna på kortet kanske inte räckte, snåla med dricksen, rusa upp till skolan, ha lektion med barnen, andas!

Lektionen med barnen innefattade att måla självporträtt, vilket gav min några härligt återhållsamma fniss.
Trots nogranna instruktioner om att tänka på hur man ser ut och speglar att kolla i, så kom det mörkhåriga elever med blont hår, blonda elever med blått hår, ljushyade elever med MÖRK solbränna osv. Men det fanns ändå de som tog uppgiften på allvar och målade av sig själva, nästan på pricken...


Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Kusligt likt mig faktiskt! Fast jag har inte lika gröna ögon... =)

2008-11-18 @ 14:54:46
Postat av: Jojo

En liten rödtopp till ära,

vad sött. =)



Du verkar ha det underbaraste jobb man kan ha,..



=)

2008-11-18 @ 20:38:41
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Kotteby

"ingen låt fick ta slut mitt i, när sidan var slut"



Det var Big No No!!!

Också jag hade den regeln....



Blandband is the shizzle!

2008-11-19 @ 16:11:42
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0