En redig liten man

På PA lektionen med treorna sitter vi och pratar om hur vi ska samla in pengar till vår avslutningsutflykt som vi ska göra i vår.
Då skolan inte får lov att kosta pengar, så får barnen vara med och panta burkar etc för att få ihop kapital till vårt utflyktsmål.

En av killarna räcker upp handen:
"Alltså, så här är det. Jag är faktiskt rätt pank just nu och en del av de pengarna jag tjänar måste nog få gå till mig själv och min privata ekonomi. Men om jag tar en femma eller så så kan ju resten gå till vår utflykt..."

*Fem kronor... Det är tio tuggumin minsann!*

Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Finanskrisen slår hårt, även mot dom unga.

5 kronor... det blir inte många öl det :(

2008-10-14 @ 17:09:54
Postat av: Kotteby

Är verkligen fem kronor, tio tuggummin numera?

2008-10-14 @ 19:09:15
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Mia

Det var väldigt längesedan man fick 10 tuggumin för 5 kronor, ungefär då vi var unga, idag skall de vara glada om de ens får tre...

2008-10-14 @ 19:49:41
Postat av: Erik

5 kronor är mer än 400 öre...

2008-10-14 @ 22:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0