Tja, vad säger man...

Det är bannemig inte sant!
Eller jo, det är ju det.

Efter att ha låst upp mitt skåp (med de nyupphittade nycklarna), hängt in väskan och varit ute på rastvakt, kommer jag in igen och ska hänga in min jacka i skåpet...

Men vart fan är nycklarna?
Jag har letat överallt men jag kan inte hitta dem!

Så det var ju bara att ta fram mitt utvecklade gem och börja dyrka igen. Dock utan ett öppet resultat.
Hur kan ett sådant litet skitlås vara så svårt att fiffla upp?

Med ändå rätt skrattfulla steg var det jag som gick upp till vaktis pärm och skrev att han nog borde komma ner till mig på en knipsa-upp-låset-med-hans-bultsax-dejt.
Jag fixar kaffe.

Sedan sätter jag 100 spänn på att nycklarna hänger där inne i skåpet!

Kommentarer
Postat av: Hyresvärden

Alltså allvarligt, hur gör du? Jag blir nyfiken faktiskt, om det inte är nycklar, mobil, kamera eller enligt tidigare inlägg i bloggen, b-h´n!!!



Jag har lösningarna för dig, problemlösare som jag är.

1. Stort placerat flödesschema på insidan av ytterdörren där rubriken lyder, "Saker som Sara MÅSTE göra innan hon lämnar lägenheten". Här kan stå mycket, korta exempel kan vara, "Har du för ändamålet rätt utrustning med dig?" Nycklar, nalle osv. "Har du tillfredsställande klädsel på dig?" Här lämnas fritt för fantasin att arbeta lite...

2. Sydd påse med halsremm där man i separata fack kan förvara div föremål, en kort inventering och man är redo för allt! Krogrunda som arbete...



Hoppas att vaktmästarens "nyckel" passade bättre än ditt gem...

2008-10-06 @ 12:49:36
Postat av: Erik

Jag tycker helt enkelt att någon (?) med ansvar för Sara borde fästa alla nödvändiga assecoarer på henne.. Med det menar jag att hon borde (likt småbarnens vantar som är fästa i jackan/overallen) på något sätt ALLTID har grejerna på/med sig.



Förslag mottages gärna hur detta skall kunna genomföras, . Min egen tanke är någon slags sele.. som poliserna har nästan, men där allt är fäst med suuuuuuperstarka snören. =)

2008-10-06 @ 14:04:00
Postat av: Erik

attans.. råkade trycka på "skicka kommentar"



Jag tänkte mest säga att Hyresvärden har ju några bra tankar.. men jag är också nyfiken på vad alla andra har för idéer.

2008-10-06 @ 14:05:23
Postat av: Hyresvärden

Jag är helt övertygad om att mina tankar måste utvecklas lite.



Kan man tänka sig någon form av "larm" som tjuter när hon är för långt ifrån vissa saker? Så om hennes fästannordning går sönder, att det finns ett visuellt larm, som gärna ljuder också. Då blir allmänheten uppmärksammad på hennes behov av hjälp.



Jag tänker också någon form av GPS-tracker där man kan följa hennes senaste dygn med hjälp av en dator, då man lättare vet var man ska leta efter borttappade saker, och i vissa fall även henne?? Bärbar dator delas ut till folk i hennes direkta närhet som snabbt vid katastrof kan koppla upp sig och vara behjälpliga...



Kanske gummisnören i alla saker ändå är det enklaste?

2008-10-06 @ 14:46:54
Postat av: Sambon

Den där någon...e det jag eller?!

Ska tillägga också att det va SARA som hjälpte mig häromdagen att hitta en kjol jag trodde var borta

2008-10-06 @ 16:29:23
Postat av: Sambon

Och nej, det va inte som med Bh´n. Den låg i garderoben snyggt och prydligt.

2008-10-06 @ 16:31:04
Postat av: Erik

Hyresvärden, jag tror ett high-tech system vore coolt o ballt o allt sånt.. men det är nog ändå fysiska och riktigt brutalt megatjocka gamla hederliga stålkedjor som ska till! Då går hon inte så långt heller......

2008-10-06 @ 18:10:32
Postat av: Hyresvärden

Sambon: Garderoben säger du, ungefär det sista ställen jag skulle lete på om jag skulle leta efter kläder hos er. Hade letat i soffan, i hörnet, på golvet, på bord samt stolar, på toaletten, på dörrarna och div platser i köket... Men det klart, antalet garderober är ju anpassat till en kille och en tjej, inte två tjejer. Så det är ju självklart att ni inte får plats med alla kläder... ;-)



Erik: Absolut, om man inte vill att hon ska komma så långt så är nog din idé inte så dum. Hon kommer att bli mycket begränsad i sitt resande, om hon inte hyr in en kranbil som kan åka med vid längre förflyttningar. Ska vi kolla med Stena-Line om de har en gammal dragg-kedja över till Danica? Den borde gå loss på ett gäng ton...

2008-10-06 @ 18:48:53
Postat av: Sara

Hallå! NU har jag kommit hem efter långa föreläsningar och tuffa gympass, och vad ser jag?



NI HAR PLANER PÅ ATT KEDJA FAST MIG???



Ni diskuterar PÅ FULLT ALLVAR att kedja fast den mest rastlösa människan jag känner.

Det är som att sätta en leopard i bur och spotta på den!

Jag gråter...



Fast å andra sidan så skulle det ju vara mer koll på mig såklart. Det är ju sant.

Hmm...



Jag uppskattar omtanken förstås!



Och hyresvärden!

Det var så länge sedan jag såg dig att jag knappt kommer ihåg hur du ser ut. Middag snart kanske?

2008-10-06 @ 19:41:58
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Hyresvärden

Hur svårt är det att få mig på besök?? Inte alls! En av två saker behövs, antingen löfte om mat, eller kommentar av typen, "Vi har en massa sprit här som vi inte orkar dricka upp själva!", det klart, jag kan ju bjuda på drickat om ni fixar fest. Men det kanske töserna är för trötta för nu för tiden... Jag menar, åldern tar ut sin rätt.



Vi kanske inte ska kedja fast så mycket, vi vill bara få ner farten lite. Vi måste ju ha en rimlig chans att veta ungefär var vi ska leta efter alla saker. ;-)

2008-10-06 @ 23:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0