Hellooooo... Is there anybody out there?

Det är söndag.

Det är söndag eftermiddag och jag har varit ensam hela dagen.
Jag har inte sagt ett ord sedan kl 10 i morse, då sambon åkte och det känns jättekonstigt.
Telefonen är ju inte direkt överhettad här på vardagsrumsbordet om man säger så. Inte ens ett sms på flera timmar... 
Har mina vänner gjort slut med mig?

Men Chris Martin och Damien Rice har varit rara gossar och hållt mig sällskap med sina sensationellt vackra röster medan jag med oanad energi har rensat garderober och lådor, virvlat fram med spray och dammtrasa, dundrat runt med dammsugare och burit kläder till vinden samt, givetvis, bäddat nytt i sängen.

Nu sitter jag här och känner mig sällskapssjuk och mysig...
Kramig och kärleksfull...
Tillgiven och ömsint....
Ensam!

Jag ska fråga mina tjejer om jag inte kan få ligga och mysa med dem i puffen en stund...
De gillar ju värme och närhet!





Fast å andra sidan blir jag snart upphämtad av bögen i församlingen och ska, tillsammans med honom, min powerwalk-kollega och handbollskollegan, åka och träna.
Spinning och core står det på programmet, så jag lär ju få min värme och närhet så det både räcker och blir över.

Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Träna på en söndag? Det e fan hardcore. Själv ska jag strax iväg och köpa Thaimat och godis. Men kör hårt så kollar jag så inget viktigt händer på teve sålänge..

2008-10-26 @ 15:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0