Myssambosarna

En tur i Slottsskogen måste vara något av det roligaste ändå.
Efter att ha kollat på de inte så spektakulära sälarna gick vi till pingvinerna, där sambon och jag skrattade så vi tjöt åt de oskyldiga små djuren.
De ser ut som ett gäng mongosar där de stelt vaggar fram, flaxar med stumparna och ger ifrån sig osammanhängande parningstjut.
Vid fågelhuset blev det även fika med kaffe, festis och kanelbullar, dagen till ära, innan vi drog oss till Kommersen och spanade vinkaraff (något jag har letat efter länge).

Efter ännu en misslyckad vinkaraffspaning åkte vi en hållplats till och kikade in på Ebbes hörna där vi blickade vidare. Hur sjukt är det inte, att jag tycker det är rätt mysigt att gå runt bland gamla saker och titta?
Nere vid bokhörnan kändes det som att gå tillbaka i tiden där jag gick och plockade bland de olika böckerna. Det är så tyst och liksom stillastående och hela atmosfären ger ett härligt lugn i kroppen...

Fyra böcker och en snöängel senare har vi nu ätit lunch hemma och ska vila lite innan hästarna tar vid.









Kommentarer
Postat av: Sambon

Den ena pingvinen e lite baktung. Väldigt roligt!

2008-10-04 @ 14:54:26
Postat av: Sara

Ja, haha!

Det är verkligen hilarious...

Tänk om någon bara kunde komma förbi och ge honom en liten putt i magen.

DÅ hade jag skrattat

2008-10-04 @ 15:31:24
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0