Jag är som en pansarvagn och du som en hyrd moppe!

Hur kul är det då?

Jag har varit på stan idag, och det är väl helt ok i sig.
Men jag har varit på stan utan pengar, och det är i samma nivå som att låta en utsvulten hund lukta på sin mat, men inte äta den (och det är elakt).

När jag, med hoppfullhet och närmast idiotisk optimism, ringde till telefonbanken fick jag den saftiga lavetten; Desponibelt belopp 120 kronor, och axlarna sjönk markant, i takt med humöret...
ALLA på stan hade pengar.
Alla hade fått sin lön igår.
Alla utan jag!
Alla på stan fick köpa fina kläder utan jag.
Stora, goa, ulliga höstkoftor, snygga skor och härliga toppar låg och trängdes i deras shoppingpåsar medan jag bar på några hekto kaffe.
Sambon gick och bläddrade nöjt bland galgarna och jag ville bara lipa!

Några prassliga 100-lappar låg dock och hoppade i plånboken:
"Använd mig"  tycktes de maniskt upprepa, och till slut klarade jag inte länge att stå emot deras bedjande och köpte därför två par knästrumpor. 
Väldigt fina knästrumpor som jag kommer att ha stor användning av, I tell you.

Men nu sitter jag här och strukturerar upp min lördagskväll... Utan pengar.
Vad tänkte jag på?
Knästrumpor?

Jag ska fan ha på mig dem ikväll, och shit vad snygg jag kommer att vara i mina knästrumpor...
Jag kommer att utstråla lycka och välgång i mina ulliga strumpor och sedan tänker jag gå hem och längta till på måndag, då pengarna kommer.

ja, så får det bli!

Kommentarer
Postat av: Erik

Bra val Sara! Med rediga knästumpor klarar man de flesta motgångar (och medgångar) i livet, helst om de är färgade i någon gäll kulör.



Ha så kul ute ikväll! Hoppas de lyser i UV-ljuset... ;)



kram

2008-10-25 @ 19:40:07
Postat av: Hyresvärden

Tänk såhär istället:



Du vaknar imorgon och mår helt ok, har dansat med massa kul folk och inte druckit din egna kroppsvikt i alkohol. Du kan se fram emot en måndag då du har alla dina pengar kvar, istället för en annan som vaknar och mår inte så bra. Har inga pengar kvar eftersom det verkade vara en SÅ bra idé att köpa halva baren!

Du kommer kunna handla alla knästrumpor i hela världen och ändå kunna fika lyxfika med din sambo. Vi som fått lön i fredags går runt i rännstenen och letar mynt och längtar tills alla hyresgäster betalt hyran... ;-)



Ha en underbar kväll, du kommer vara snyggast av alla töser!!!

2008-10-25 @ 19:46:40
Postat av: Anonym

Hej! Vill du ha gratis presentkort från Kicks eller Make Up Store? Om du blir medlem genom denna länk så kan du börja samla poäng, och när du har 400 poäng får du ett presentkort. Du får 50 poäng bara genom att bli medlem just nu, genom denna länk :) Att bli medlem och samla poäng är givetvis gratis, precis som allt annat på sidan. Vad väntar du på!? :) Bli medlem nu - Du hjälper förstås mig att samla poäng också genom att jag värvar dig ;) Så jag vore väldigt tacksam för det!

Här är länken: http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=139871

Ha en härlig helg nu //Andréa

2008-10-25 @ 20:36:37
URL: http://makeupartisten.blogg.se/
Postat av: Hyresvärden

Hej!



Du, ursäkta men jag är faktiskt ingen tjej!!! Jag tycker att du borde ta reda på vem du pratar med! Jag har kämpat hela mitt liv för att lyckas träffa en trevlig tjej och du börjar prata om presentkort på Kicks!!?? Vem är du??? Och hur kommer ditt liv att göra mitt bättre???



Ja ja... Nu ska jag bli smikad och sedan ska jag vara snyggast på "The Avennyyy"!!



Puss och kram, om ni kan ta lukten....

2008-10-25 @ 22:08:35
Postat av: Annapanna

Babe, ha ha, du e bäst! Själv så vägrar jag ens gå i affärer när plånboken tryter. Jag blir bara så jävla förbannad!

2008-10-26 @ 00:34:22
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Din fattiga studentsambo

Imorgon har du....nu ska vi se här....typ....minst dubbelt så mycket pengar som jag hade i fredags.

Så va e de mä däj;)



Hyresvärden- håll ut mina sista slantar kommer snart. Och tack för fikan, den var livsuppehållande för mig och sambon då kylskåpet mest bestod av vätskor så där i slutet på månaden.

2008-10-26 @ 09:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0