Träningskläder, toapapper och margarin är så TRÅKIGT att lägga pengar på

Igår när min powerwalk-kollega och jag tog en repa på stan, innan träningen, köpte jag mig en stegräknare.
Inget avancerat (för tro mig, det finns det idag... Inbyggda överfallsalarm, radio, kaloriräknare osv. Finns säkert någon med tv också om man är sugen på att pröjsa upp), utan en enkel 69 kronors-makapär som idag har haft koll på mina höftrörelser.

Då den inte räknar när jag cyklar och inte fick följa med in på boxpasset så tycker jag nog att vi kan lägga till en del, men trots att jag bara har varit på jobbet i dag (inga promenader utanför skolans gränser) har jag ändå 11937 steg.
Jag vet inte riktigt vad visaren bör stå på efter en dag men som sagt, det är ju bara jobbet och det tycker i alla fall jag känns rätt bra.
Om jag promenerar istället för att cykla i morgon borde det väl ökas markant? Wieeeeh!

På tal om repa på stan.
Träningskläder är verkligen skrattretande dyrt.
DÄR borde det finnas en inbyggd tv, eller varför inte ett helt gym, till de hutlösa priserna som hänger på de små tygstyckerna.
Jag har snabbt märkt att hård träning kräver många ombyten av sport-behåsar, byxor, linnen, strumpor osv...
Då jag kan vrida ur mina svettiga kläder efter varje pass har jag ju ingen större lust att ta på mig dem dagen efter igen, utan måste ha nya då, och hey... Det är dyrt!

Det är inte ens ny månad än och jag är färdighandlad... -På tråkgrejer!
Inte ett enda nytt och roligt klädesplagg har jag råd att införskaffa mig (jag fick ju i och för sig två fina knästrumpor förra veckan, så jag ska kanske inte klaga).
Men var ligger rättvisan i det?

Skit samma.
Jag är härligt saltig i ansiktet, njuter av välförtjänt träningsvärk i musklerna och har satt en bröddeg på jäsning... Vilken jag ska baka ut efter min dusch.

Så vem bryr sig?

Kommentarer
Postat av: jojo

Om jag hade en stegräknare....

skulle den tjuta av utbrändhet.



Nej inget frivilligt springande,

bara så att min minsta tös har blivit en stuntbebis. Jag rusar efter henne konstant...

2008-10-29 @ 20:21:43
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Annapanna

Själv har jag sjuka problem och få ihop de där jävla stegen! Kontors råtta som man är...

Mellan 10-12000 steg är vad en människa behöver enligt som som kan det här med steg...



You go girl! =)

2008-10-30 @ 11:10:49
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0