Oh my gaaaad!

Jag tror att jag är lite kär...

Om inte kär, så är jag i alla fall hopplöst förälskad i högintensiva (minst) 60 minuters-pass inspirerade av kampsporter som karate, kickboxning, taekwondo, tai chi, kung fu, capoeira, boxning och muay thai.

Idag testade jag nyfiket calorie bodycombat och herre jättejävlar vad jobbigt.
(Vet ni, att en kärleksmums innehåller ca 1000 kilokalorier, medan jag under ett stenhårt pass bränner ca 400-600? sjukt va? En banan är 101 kilokalorier).

Kan man inte få en maffig shot med kondition och koordination intravenöst? Rakt in i blodet bara...
Det hade varit fin skit, när jag flåsande, rosslande och förmodligen farligt nära döden stånkar mig igenom jabb, cross, hook, uppercut, frontkick, sidekick och roundhouse kick varvat med rörelser som ska utföras i ett svep och utan tydliga övergångar.

Det är vackert och oerhört imponerande när någon med total kroppskontroll utför dessa enormt starka och djupa positioner, för att sedan hänsynslöst (fast fortfarande med full kontroll) och med LSD-energi kasta sig in i slag -och sparkkombinationer utan dess like, för att  sedan tvärnita mitt i en explosiv rörelse (där jag energiskt fortsätter min kombination eftersom jag ju just lärt mig den).

Nu har jag kört box, box impact och bodycombat i min jakt på rolig träning där jag får slåss, och jag fullkomligt älskar det.
Ja, lite kär är jag nog trots allt...


Kommentarer
Postat av: jojo

Åhh...berätta mer tack!!

Jag vill lära mig mer kroppsdisiplin, inte för att min kropp Ränner omkring utan mig, men ja vill träna något där jag kan få "slåss".

2008-10-31 @ 21:06:50
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Micke

LSD-energi!? Med LSD-energi hoppas jag inte ni tränar..hade varit väldigt sjuk träning :)

Fast det är ju stor risk att man verkligen tror att man är en "Bruce Lee" i ett sådant läge.

2008-11-01 @ 00:14:49
Postat av: Sara

Haha! Ja, jag har verkligen skrivit LSD... Jag har tänkt extacy (MDMA)... Well, well. Skit samma. Du förstår säkert hur det var i alla fall ;).



Hoppas du känner dig bättre darling.

Puss

2008-11-01 @ 08:50:56
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0