Gulp!

Jo... Presenten sambon och jag fick av kärleksparet var en rosa liten bok.
En jättefin rosa liten bok som heter: Konsten att inom fjorton dagar blifva fästmö -säker vägledning för ogifta fruntimmer.

Det börjar ju bra och första kapitlet heter Fruntimren äro födda att vara verldens prydnad, men sedan kommer det som fick mig att fullkomligt vrida mig av skratt... -Och ren ångest!

"...Ty ogifta fruntimmer likna dock endast blommor på aflägsna fält, fvilka ingen fot beträder, och där de uppblomstra utan att bli sedda, utan att plockas, ja.. För att ensamme vissna bort och dö."

Va?!
Är jag som en ensam blomma på en äng?
En avlägsen äng dit ingen någonsin hittar.
En blomstrande blomma. Vacker, bräcklig och spröd, men dömd att efter min praktfulla blomning torka ut och förtvina.
Mista min skönhet, vissna bort och i min ensamhet...
DÖ... Ensam!
Dö, ensam, gammal och ful... Ensam!
ENSAM!                                                                                          Hjälp!

Jag har ju som sagt bara kommit till de första raderna i denna rosa lilla bok (innan jag hamnade här), men tänker plöja den helt i kväll, i tron om att få känna större hopp inför framtiden än vad just de första raderna gav mig.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men innan du dör,.... SÅ ROCKA RÖVEN AV DIG OCH HA KUL....



Livet är en fest....



Carpe Diem

TC

2008-10-24 @ 00:50:19
Postat av: Holst

Ha ha ha är det bara jag eller va det meningen att de skulle va kul? :D

2008-10-24 @ 00:53:50
URL: http://holst.blogg.se/
Postat av: sara

Tack för de orden TC!

De värmde och det tänker jag absolut göra!

2008-10-24 @ 09:15:49
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mia

Vad kul att den kom till nytta. En liten varning dock, spontana test kan uppkomma när som helst av kärleksparet när ni minst anar det för att se att ni vekligen läst och lärt. Och ni har full frihet att passera boken vidare till andra fruntimmer i nöd, kanske en viss snygg vännina vill läsa den?

/ Den kvinliga delen av kärleksparet

2008-10-24 @ 10:08:50
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Din fria väninna

Vad e de med alla par att vilja para ihop oss lyckliga singlar med första bästa håriga bringa?

Jag fattar inte! Hade vi velat ha ett töntigt förhållande så hade vi bara skaffat ett:)

DU Mia,om du visste vad du missar nästa vecka bara....Säger inget här men det innehåller uniformer...Flera stycken...:P

Den där lilla rosa boken kan jag låna om du vill, kan ha det som drinksunderlägg innan jag ska ut o skaka rumpa ikväll:)



Saaara o Myyyy vi har det perfekt som vi har det!!!

Vi kommer sakna den här tiden sen. Trust me.



2008-10-24 @ 10:54:43
Postat av: Mia (din lidande vännina)

mmmmm jag säger bara njut, för snart är det slut på det lilla roliga. Snart kommer hemskheter inträffa, som att behöva laga middagar med en person och sedan äta tillsammans med denna över ett par glas vin (ush), man får inte ligga och frysa själv i soffan nu längre när det är höst utan måste dela, man har en jobbig människa som ringer hela tiden och skickar massa jag-tycker-om-dig-meddelanden. Inte ens i sängen får man vara ifred, helt plötsligt skall man behöva dela den, sova sked och ha sex. Nej vetdu vad. Ni har det mycket bättre som ni har er, förstår inte alls varför alla jobbiga par hela tiden tjötar om att dem har det så bra. Och vet du vad den jobbiga killen gjorde häromdagen, han skickade blommor, 5 långa röda rosor står nu och skräpar i mitt kök. Pust och stön säger jag bara. Varför skulle någon vilja ha det så kan man fråga sig..

2008-10-24 @ 13:15:37
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: sara

Ja.

Och jag har sett hur han stoppar in tungan i munnen på dig och vispar runt samtidigt som han knådar dig på rumpan...

Stackars människa, hur STÅR du ut?

2008-10-24 @ 14:11:02
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: din fria väninna igen

Hahaha! Vad hon gick igång! Sicket försvarstal...

Uj uj uj..;) En liten fråga bara... Exakt VAD, av det du skrev om, är det som vi singlar går miste om? Har upplevt allt det där den senaste veckan;)

Fast jag har ändå kakan kvar! He he...

2008-10-24 @ 16:18:38
Postat av: Mia (din lidande vännina)

Sara: Det är vad som kallas kärlek..

Min fria vännina: Slampa!!

2008-10-24 @ 20:32:32
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: din fria väninna

Mia: Ursäkta? Jag jobbar bara på att komma i kapp mina väninnor... Det vet ni ju...:)

2008-10-25 @ 02:25:20
Postat av: Mia (din lidande vännina)

Du menar oss som är nästintill orörda? Då är det bara att sätta igång ;)

puss

2008-10-25 @ 06:55:14
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Sara

Jaså, det är cat fight istället nu när Erik har tofflat ur? ;)

2008-10-25 @ 09:41:54
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

I can fight You all ;)



Ska vi säga en dag och tid när ni alla (tjejer enbart, INTE du Mr.A) kommer hem till mig för lite "fight"? Enda reglerna som finns är att ni måste vara nakna och att alla måste kramas efteråt.. :P

2008-10-25 @ 12:12:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0