Jag ska till jobbet och har lite bråttom. Vad ska DU göra resten av dagen som gör att du måste tränga dig så?

Pensionärer... Jag säger bara, pensionärer!

Jag stod utanför SEB:s port några minuter innan öppning i morse och av alla dagens kunder var jag var den absolut första att stå just där.
Ju närmare 10:00 klockan blev, ju fler blev vi där utanför porten men ju fler vi blev, ju längre bak i kön hamnade jag.

Happ!
Hur kunde det bli så?
Contessa stod parkerad nedanför fönstret och jag stod väldigt stadigt och säkert framför hennes framdäck och väntade på att få komma in.
När banken så slog upp sina portar, stod jag egendomligt nog bakom Contessa och verkade vara kund nummer fem hos banken den dagen, och inte alls kund nummer ett som jag ju hade planerat att vara.

Det var pensionärerna som kunde bli så.
De kom med sina dramater, vita lockar, handväskor, rullatorer och käppar och verkade inte ens registrera skinnjackan och den svarta flätan som stod där och ogenerat lyssnade på deras olika samtal.

Det var ju inte så att jag öppnade munnen och frågade om de faktiskt inte såg att jag stod där, så jag kan ju inte klaga på att jag blev undanputtad, men visst är det festligt ändå?

Nu har jag i alla fall ett leg på gång och ett ekonomiskt-rådgivningsmöte bokat.

Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Pratade med min pensionerade farsa precis. Han sa att han, och jag citerar, "ägde upp kön till banken imorse". Kanske har ni samma bank?

2008-10-29 @ 15:16:31
Postat av: Erik

Hahahahaha

2008-10-29 @ 15:42:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0