I DECLARE WAAAR!

Maskinen from hell ska ha det så hårt va!

Idag när jag gjorde min svettiga halvtimma på bandet började That 70s show på tv:n och som vilken normal 30-åring som helst, så ville jag ju hellre titta på det än lyssna på radion, vilket jag för tillfället gjorde. 
Då händer det...

När jag tar upp telefonen från fickan för att stänga av P3 kommer vänsterfoten lite utanför rullbandet, varpå jag snubblar till och åker en liten bit bak, under ett panikartat:
"Åh, herregud!"
 -Samtidigt som jag famlar efter kontrolldisplayen och med blixtens hastighet trycker på knappen som saktar ner på tempot.
Faktiskt, när jag tänker efter, skrattliknande likt när hela min familj satt samlad framför tv:n och med koncentrerat fladdrande tungor och vild blick spelade Track n' field på Nintendo 8 bitars. 
Då använde vi en tesked över A & B knapparna för att nå upp till maximum speed, och ungefär så gick mitt finger över hastighetsknapparna idag.

"Ojdå, är du ok?"  Frågar det vackert sviktande steget bredvid mig. (Hon flåsar inte ens, den bitchen. Själv rosslade jag ju som en 85-årig gubbe med kroniskt obstruktiv lungsjukdom redan efter 10 minuter).

"Ha ha, Jo det gick bra, tack"
  Flåsar jag muntert, men ger det svarta monstret en mordisk blick innan jag fäster ögonen på tv:n och tänker diaboliska tankar om att förinta alla världens löparmaskiner.

Mage, axlar och underarmar gick sedan relativt smärtfritt och i morgon blir det box.

Nu däremot, blir det sambons chokladpudding...
Men det är jag värd, efter min dust med maskinen from hell!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är så jävla, jävla bra!

Åh, vad du är duktig!

Lätt värd chokladpudding, tycker jag.

2008-09-09 @ 20:47:10
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: Sambon

Chokladpuddingen la sig direkt på bisceps, precis som jag lovade! Den bråkade ingenting. Chokladpudding from heaven!

2008-09-09 @ 21:40:22
Postat av: Erik

Som vanligt så bloggar du sjukt roligt ;)

2008-09-09 @ 23:11:03
Postat av: Kotteby

Först.

Du är duktig du!!!



Sedan.

Yo.... Nintendo 8-bitars. Wow!!

Track´n´Field vart ju favvo. Vi körde också skeden. Ibland när spelet inte funkade, kunde man blåsa från höger till vänster kraftigt på spelet (i springan). Om det ändå inte funkade drog man till med ett jätteblås i spelet, och voilá. Eller hur? Eller hur?



Jag älskade Castlevania också. Kul som sjutton.

(men då sade jag kastalavaania)



Och Zelda. Ååååh....Zelda! Min Zelda!

2008-09-09 @ 23:32:06
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: sara

Lägg AV!

Castlevania äger!

Tryck på Contjune, tryck på CONTJUUUNE



Jag har 8-bit, 16-bit och 64-bit med alla spel i en låda hos mina för'ldrar. dags att ta in till götet snart kanske!

2008-09-10 @ 09:20:48
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

Nu Sara skulle du kunna få vilken datanördig chalmerskille som helst att komma alldeles alldeles för tidigt.. så vi får hoppas (eller inte) att det inte är någon sådan som läser detta.

2008-09-10 @ 14:44:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0