Hjälp!

ÅNGEST!

Ren och skär ångest dundrar och sjuder i ådrorna på mig just nu!
Varför är det jag vill göra fullkomligt pepprat med kostnader som jag aldrig någonsin kommer ha utsikt att lyckas hosta upp flisen till?

Jag hade mitt första möte med min pt idag och den killen kunde ju sitt jobb.
Låt oss helt enkelt säga att han hade enormt know-how om hur man får halvt nergångna 30-åringar att bli peppade till en livsstilsförändring av rang.
Han har tagit, mätt och klämt på hela min (för tillfället) dallriga kropp och han fick mig att göra den ena förlöjligande övningen efter den andra, under härligt peppande om att jag var en naturbegåvning.
Kalla mig lättsåld, men det funkar.

Hans smygskeptiska blickar under livsstilsprofilen fick mig faktiskt att skämmas över hur jag behandlar min kropp och hans sneda leende och artiga skrattande åt mina kassa skämt under hela diskussionen om min mathållning fick mig att inse att min plats förmodligen är nere hos Lucifer himself.

Allt han sa lät så bra och allt vi gjorde kändes så rätt (och ändå var det inget sexuellt).
Jag var råtaggad till att ändra om allt som är jag just nu.
Jag VILL bli sund, dricka mindre alkohol, få en fastare kropp och helt enkelt komma ifas med mig själv.
Missförstå mig inte nu, I love my life, men hade ju kunnat tänka mig en gladare kropp till det livet.

Så vad kostar det då?
Jo, det ska jag tala om för er... Ett program på 6-8 veckor med en pt går loss på 15.500 kronor.
15.500!!! Vem faan har råd med det?

Där satt jag i min gula fotölj och bräkte på hur vi skulle samarbeta i framtiden, min lilla tränare och jag. Hur han skulle få makten att ombilda och forma mig efter sitt eget huvud och att jag minsann skulle ge allt.
"Jag har viljan men inte styrkan" kläckte jag till och med ur mig.
T Ö N T!

"Det är verkligen fantastiskt med så motiverade människor" säger ungtuppen och plockar fram foldern med program och prislistor.
*Hick*

Timman med hälsoanalys som vi hade idag - 600 kronor
Timman med personlig träning som jag ska ha på torsdag - 600 kronor

Pt fem timmar - 2750 :-
Pt 10 timmar - 5000:-
Pt 20 timmar - 10.000:-

Programmet han ville sy ihop till mig - 15.500 overkliga kronor!

Så allt jag behöver göra nu är att råna närmaste servicebutik så kommer jag att kunna få den kroppen jag så eldigt eftertraktar.
MIN kropp!

Där ångesten nu kommer in, är där förnuftet lämpligt nog smet ut.
Jag sitter faktiskt på fullt allvar här, vänder ut och in på mig själv, räknar på fingrarna och funderar på att genom fladdrande ögonfransar och genomtänkta argument försöka trolla fram den här gastronomiska summan till min blonda tränare.

Mitt starkaste argument är att det vore en investering.
Folk köper tv-apparater för betydligt mer pengar, och hur länge håller de?
Jag skulle få hjälp att lära mig allt om hur jag bör träna, äta och leva för att må som bäst.
Jag skulle få någon som lär mig övningar och träningformer som jag sedan kan göra själv och uppehålla formen när de sex helvetesveckorna är slut.
Jag skulle få en kropp som håller länge...

Men herre jättejävlar vad mycket pengar det är.
15.500 kronor för sex veckor är 2500 kronor i veckan, vilket blir 360 kronor om dagen.
Det skulle alltså kosta mig 360 spänn, bara att öppna ögonen varje morgon, i sex veckor!

Det går ju bara inte... Eller?

Kommentarer
Postat av: Sambon

HALLÅ...NÄ! Det går faktiskt inte...det där fixar du själv. Det har du gjort förut, låt inte den blonda PT utnyttja din lilla svacka.

Usch...nu sitter jag här och hetsar upp mig.

2008-09-22 @ 22:19:41
Postat av: Din hälsopedagog

Jag skarttar så jag gråter IGEN när du skriver så roligt... "Jag har viljan men inte styrkan", var FÅR du allt ifrån??? Det var verkligen töntigt:)

och roligt. MIND OVER BODY säger jag bara! Du kan fixa det här själv darling!!!!!

(Och skulle du inte göra det så tar jag bara 10.000 kr + en öl)

2008-09-23 @ 00:57:20
Postat av: Krösus

Det är klart att du ska köra. Räkna hur mycket du lagt på krogen de senaste halvåret?! Gör en insamling på bloggen.

2008-09-23 @ 06:17:47
Postat av: nyfiken

att gämnföra med en tv funkar ju inte, tv håller ju längre än kroppen om du inte underhåller den. Du får ju betala 15:000 om och om igen för att behålla kroppen PT hjälpt dig med.

2008-09-23 @ 08:16:14
Postat av: Mr Amazing

Mitt förslag skulle vara att köra kanske 2 lektioner nu för att gå igenom de viktigaste. Sen boka en lektion i månaden de närmaste 3 månaderna bara för att komma igång. Vad tror du om det? =)



Kramar



/A

2008-09-23 @ 08:35:39
Postat av: Anonym

http://www.expressen.se/halsa/1.1295027/kom-i-form-utan-att-trana

2008-09-23 @ 09:16:05
Postat av: sara

Sambon: Så så, inte bli upprörd nu. Klart jag fixar det, men det är ju ett helvete när man måste göra det själv. Mycket lättare när någon står och vrålar på en ;)



Min hälsopedagog: Visst ÄR jag den töntigaste ever, med de där kommentarerna. Än så länge är du ju ett billigare alternativ baby girl. Den där ölen gör ju också att du ligger på plus! Ungtuppen igår ville att jag skulle sluta dricka alkohol helt. WTF?



Krösus: Att be om pengar i bloggen? Njae. Då skulle jag lika gärna kunna ställa mig i nordstan med en sliten kartongbit runt halsen. Hellre svälter jag till döds än sjunker så lågt.



Nyfiken: Så du tror inte att jag skulle fixa att upprätthålla formen efter mina sex veckor. Blir bra sugen på att göra det nu, bara för att överbevisa dig. (Fan, att jag aldrig kan motstå en utmaning, även om det är jag själv som skapar dem hela tiden).



Mr Amazing:

Det var kanske inte så dumt det där. Några lektioner för att få lite övningar och fixa resten själv. Hmmm.. Ja, kanske.

Ett par rediga power walks på det också så kanske ALLT blir bra!?





2008-09-23 @ 09:25:18
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Sara, klart allt kommer bli bra! I mina ögon är du en vinnare oavsett.



Mvh

Mr Amazingly suckup



2008-09-23 @ 09:51:25
Postat av: Mikael

Hallon...

PT är ju en säljare, gå inte på hans säljknep.

Klart han vill att du skall dega upp för att få "hjälp".

Behöver ju inte vara en PT som står och skriker.

Du behöver kanske bara en träningspartner med liknande mål som du. Iallafall någon att träna med...det e bra.

ALLT ordnar sig nog för dig Hallon.



Hur många öl är PT-paketet värt?

2008-09-23 @ 15:31:58
Postat av: öl

tänkt på att du får ca 1500 öl för dessa pengar på systemet

2008-09-23 @ 16:00:06
Postat av: sara

Herregud, vad många öl...

Ni drar ner mig i fördärvet! 15.00 öl är jättemånga öl. De hade ju räckt jättelänge :)



PT my ass...

2008-09-23 @ 16:13:47
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

Åker du till Tyskland får du MYYYYCKET mer än bara 1500 öl.. För 15000SEK får du massor av vin och öl. Sug på den du!

2008-09-23 @ 16:47:32
Postat av: utmaning

Tror inte du kan med och köpa 1500 öl på systemet

2008-09-23 @ 17:23:31
Postat av: Sara

Nääeh!

Fan vad taskigt!



Utmana mig på det viset när jag försöker vara duktig och lägga pengarna på något nyttigt (inte för att öl skulle vara onyttigt på något sätt. Massor av B-vitaminer ju).



Jag kan lätt med att köpa 1500 öl. Problemet blir att transportera hem dem!

Undrar om "utmaning" skulle kunna med att bära?

2008-09-23 @ 22:13:01
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

I daaäär joo to go to Tyskland and baj öl fåår ååållll jååår mannyy :)

2008-09-23 @ 22:31:03
Postat av: Mia

En ide hade ju kunnat vara att börja dejta din PT. Vill du inte tigga till dig lektionerna så kanske du kan l**** till dig lektionerna. Eller jag vet inte ;) Då kan du ju lägga dina 15´ på öl, eller kanske stövlar eller... Kanske skall fila lite mer på den idén tills på fredag..

2008-09-23 @ 22:44:32
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Sambon

Jag kan följa med någon dag å stå vid maskien from hell och vråla: you´re a big fat ass, nobody loves you!

Eller så kör du på Mias idé...

Jag vet, vi letar PTs på fredag...brilliant!

2008-09-24 @ 20:36:29
Postat av: Anonym

om du ens vågar tänka tanken på att blåsa så mycket pengar på ren skit så är du rökt>>>>>>>>>>>>>>>

2008-09-25 @ 06:01:09
Postat av: Sara

om du ens vågar tänka tanken på att blåsa så mycket pengar på ren skit så är du rökt



Tack!

Vilken underbart inspirerande och uppmuntrande kommentar.

Jag känner verkligen att jag blir upplyft i mitt kämpande med hur jag ska göra för att komma till balans med mig själv.

Hey! Varför stötta och sporra när man kan hota?

2008-09-25 @ 08:24:34
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du behöver vakna, du blir sponsrad hela tiden, med katter/tandläkare osv.. Du HAR inga pengar till någon personlig tränare och även om du hade det så skulle det inte göra dig lyckligare som person. Det som fattas dig kostar inga pengar ;)

2008-09-25 @ 17:05:43
Postat av: Sambon

Håller med föregående talare.

2008-09-28 @ 09:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0