Filmkväll

Gissa hur nöjd jag var när jag igår fick ett sms av Heff, som löd:
'Vad har du på dig?'

Nu var han (dessvärre) inte ute efter att prata snusk med mig under eftermiddagen utan ville se om jag var klädd för att åka motorcykel, vilket jag ju alltid är, oavsett klädsel eller tid på dygnet.

Så efter jobbet (med Drop-in, kaffe, bullar och BARN) plockade jag med mig min nyinköpta svamp och gick ut på gatan där en härlig knutte väntade på att få plocka upp mig.
Då han har en otrolig respekt för min kära mamma hade han med sig alla skydd en tjej kan behöva (och får plats med på kroppen), vilka jag snällt (bara liiite gnäll över den varma jackan) tog på mig innan vi styrde hojen mot Bästebror där vi plockade upp lite filmer till vår film -och middagskväll.

När middagen -helstekt fläskfilé, gräddig kantarellsås, kokt potatis och färgglad sallad (inte lika fint som potatispurjolökpulver, men ändå helt ok) var klar kom sambon och gästade oss vid köksbordet, innan vi alla tre dunade ner oss i soffan med choklad, te och Wanted...
Åh, härliga mysiga kväll!

Dags att jobba lite nu kanske :)

Kommentarer
Postat av: Mr Amazing

Fasen också... hade nästan glömt av den där Heff! Här har jag och Erik "battlat" på bloggen medans den smarta Heff plockar upp dig på båge och lagar mat. Erik, kanska dags att slå våra välfriserade huvuden ihop ändå?



/A

2008-09-12 @ 09:27:15
Postat av: Sara

Hahaha!

Ja, Heff har nästlat in sig snyggt.

Ni har väl nästan inte märkt någonting, trots att han har varit med hela sommaren :)

2008-09-12 @ 09:51:26
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

Jorå jag har noterat Heffaklumpen, men jag är som sagt inte orolig ;) Han har ju inga gyllene lockar som jag själv och pojken med det omtalade hårsvallet (Mr. A)



Apropå det där smset.. Jag skickade motsvarande mess till Mr. A.



"Vad har du på dig?"



Han svarade ingenting....

2008-09-12 @ 10:39:11
Postat av: Kotteby

-helstekt fläskfilé, gräddig kantarellsås, kokt potatis och färgglad sallad. Jösses! Att jag inte baxnar bakut. Dreggel.....



Bra spelat av Hef.

Undviker textfighter, och hämtar donnan på bågen.

Smart. Mycket smart!



Erik & Mr A.

Sluta fjäska med varandra. Ni är bittra fiender, inget annat. Åtminstone vill jag ha det så. Blogg i bloggen är alltid kul.

2008-09-12 @ 11:58:37
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Erik

En fredag på jobbet



Tänkte blogga av mig lite här.. eftersom det känns så otroligt skönt att skriva av sig såhär i min lilla bögrosa blogg.



Idag vaknade jag upp vid 6-tiden av att min kära sony ericsson-telefon visslade på Bernard Hermanns Twisted.. What a nice way to wake up to a FRIDAY säger jag bara! =) Vaknade jätteglad.. tills jag inser att jag måste ju faktiskt jobba IDAG OCKSÅ…. så jag satte om alarmet och klev upp tio över sju istället...



Efter den obligatoriska morgonkissningen (sjuuuukt skönt när man är jättekissnödig) gick fixningen av frillan (o lite raggardusch under armarna) som en dans. Den efterföljande frukosten flöt på utan några större fadäser, snabbt och utan krusiduller. Ingen mixad gegga här inte!!!! Två rejäla smörgåsar med skinka och ost på, och en stor tallrik med fil och havregryn (inga sockerchocker).. och sen avrundade jag med ett löskokt ägg! Det är manligt ;) Efter frukosten borstade jag tänderna och "klev in" i min ganska nyinköpta svarta "pimp-rock" och kände mig genast som Keanu Reeves i Matrix, cooool! Tjejer.. easy… självklart borstade jag först tänderna med lite Colgate Whitening, for the perfect smile!



Ute på parkeringen stod min pärla och glänste i det tråkiga höstmörkret. Pärlan får väl ses som min motsvarighet till Vilhallonets Contessa… Den stora skillnaden är väl att min är blå, har 2 dörrar, 4 säten och en 6a under den fina metallilacken. Den blåa franska baguetten (Peugeot) tog mig i ett rasande tempo (denna mening måste läsas FORT och HÖGT) höger i första rondellen, förbi Sahlgrenska, ut på Säröleden, av Säröleden, vänster i rondellen, höger i nästa, över högsbohöjd, upp på och över Älsvborgsbron, genom lundbytunneln (akta er för kamerorna), vänster vid jetmacken och sen vänster vid en livsfarlig korsning….. FRAMME!!!! Typ.. några svängar missade jag att berätta om, men dom var inte så spännande..



Väl framme vid dörren in till kontoret så svor jag till lite… Insåg att jag glömt mitt passagekort.. första gången det hänt på 6 månader, rätt nöjd ändå. Fick ringa mig in, för att sen ändå smita in genom godsmottagningen.



Prick kl 07.52 var datorn igång.. min arbetshäst och kära partner.. idag skulle hon nämligen tas om hand.. planen var att avsätta en timme på dagen för att avinstallera och ominstallera massa high tech stuff… Jag säger bara ett ord: Vista! Servicepacket behövde en smiskning. Det flöt på som en nysning när man är sådär sjukt rinnig i näsan, utan problem!



Vill inte tråka er med massa jobbsnack.. men jag kan ju säga att lunchen var kanon! Inga skrikande barn, inga kastade matrester, inga nysningar och näspetande småfolk vid bordet, inga gnäll om ditten och datten.. varför? Jo för att jag jobbar ju inte med barn! HA! =) Åt fläskfilé med potatisklyftor i en rosépepparsås. Mätt och belåten sitter jag nu på kontoret igen.. och ska fortsätta min fredag med liiiiiite jobb till innan jag går hem och har en kanonhelg med mitt besök ;)



Innan jag loggar ur vill jag bara tacka er, alla mina trogna läsare, för att ni följer mitt liv på detta sätt. Ett speciellt tack till Mr. A. som alltid (i regn och rusk, stiltje eller storm) finns där och skriver små roliga inlägg, försvarar mig när det behövs… och retar mig när jag förtjänar det.

From the bottom of my beer, thank you!

2008-09-12 @ 13:51:10
Postat av: sara

Ha ha ha ha!

Underbara Erik. Nu tog du Kottebys "blogg i bloggen" 8 steg framåt... Ha ha!



Kanske vill du inloggningsnamn och lösenord, så du kan komma med egna inlägg i bloggen då och då?



Eller nej.. du får hänga här när jag tänker efter. Det gör du så bra :)



Ha en UNDERBAR helg med mycket blött ;)

puss

2008-09-12 @ 14:39:51
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Petra

Nää Sara - VAD tänker ni???!! =D

Och jaså minsann, Erik jobbar på min sida bron. ;-)

2008-09-12 @ 15:00:55
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Wow!

Vilket inlägg. Blogg i bloggen har tagit sig till nya höjder. Sky is the limit har visat sig vara sant.





Förresten....

Filmen Wanted????

Luktar olagligheter här.

2008-09-12 @ 16:42:40
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Sara

Olagligheter? Nej, nej!

Bra kontakter bara!

2008-09-12 @ 17:54:49
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Jahaaaaa....

:nickar förstående:



Bra kontakter. Jag förstår.

:blinkar med ögat och nickar lite snett:

2008-09-13 @ 19:59:43
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0