Fire at will!

Holy lord and mighty madness!
Idag var jag på skjutbanan tillsammans med den kvinnliga delen av kärleksparet och killen med licensen och alla vapnena.

Jag har varit så trött idag, att jag inte riktigt har tänkt klart och då heller inte funderat så mycket på vad det faktiskt var jag skulle göra nu på kvällen.

Vi kommer i alla fall fram och plockar upp två olika vapen, speglar (pricktavlor), patroner, hölster och allt annat nödvändigt inför vår utelektion.
Men tro inte att vi fick stå och skjuta på utebanan inte... Herre jättejävlar vilket ösregn och hagelskur det kom när vi stod där och gick igenom säkerhetsanvisningarna.
Nej, vi plockade snabbt ihop farligheterna och gick in till inomhusbanan istället, där vi började med ett lite lättare vapen.
En tävlingspistol som hade en väldigt snäll rekyl och små patroner.
Gissa tjejen som imponerade stort på sin lärare genom att träffa tavlan direkt och sedan, på 25 meters avstånd, pricka in tre skott så tätt att det räckte med ett klistermärke för att täcka hålen.

Men efter att ha känt på det snälla vapnet gick vi över till den styggare och helt fantastiska Glocken.
Woah, vilket välskapt och urläckert krigsredskap!
Får man säga så?
Är det ok att tycka att något så farligt och (i fel händer) dödligt är vackert och praktfullt?

Vi fick själva ladda magasinet med patroner (9 mm k-pist patroner, mina vänner) och sedan osäkra det innan vi sköt.
Vilken kraft! Vilken rekyl! Vilket vapen!
Helt otroligt, I tell you...

Det var svårare att få imponerande omgångar med Glocken och jag var inte alls lika klockren med det som med det andra, men gud, vilken rolig upplevelse.

Men som alltid när man har roligt, så springer klockan iväg och det blev dags att avsluta alldeles för fort (trots att vi varit där i ca två timmar).
Men man kan inte hålla en riktig pistol i handen utan att latja lite och köra gangstastyle och Clintan... Eller?
Jag kunde inte hålla mig  i alla fall.











Sjukt kul grej jag gjorde idag.
Det kommer att bli fler besök på skjutbanan, believe you me!

Kommentarer
Postat av: Sara

A!

Vart tog du vägen? Vi väntade och väntade utanför banan, men till sist var vi ju tvugna att börja utan dig...

2008-09-29 @ 20:53:44
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Jag är mållös...

2008-09-29 @ 22:25:31
Postat av: Mia

A du missade verkligen något, det var såååå kul. Det var synd att du inte dök upp. Kanske kan bli en annan gång..

2008-09-30 @ 09:43:30
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Mia, är du min kompis?

2008-09-30 @ 09:46:01
Postat av: Sara

Men om du vill Mr amazing, så kan du få komma hem och kolla på Desperate med oss ikväll och kolla på kort från igår.

Kanske äta en paj till med...

2008-09-30 @ 10:35:08
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

You had me at paj... =)

Kommer efter träningen, så gör ORDENTLIGT med vaniljsås..



Sara, du är en riktig kompis!

2008-09-30 @ 10:55:10
Postat av: Anonym

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)





Med vänlig hälsning

Astronauten

http://astronautenochfrank.blogg.se

2008-09-30 @ 11:01:50
Postat av: Mia

Vad kul, då ses vi kväll Adde.. vi har en massa kort från i går. Och det är klart att jag är din kompis, om jag får din lägenhet....

2008-09-30 @ 13:19:49
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Sara, jag ser att du skrev Desperate, men du menar väl United mot Ålborg i Champions League? Iallafall i reklampauserna va? =)



Maria, ska jag ta med synthen och visa alla låtar jag lärt mig då kanske? Lägenheten låter jag hellre brinna ner än att ge bort till dig. =)



/A

2008-09-30 @ 13:37:37
Postat av: sara

Desperate? Sa jag det?

Ojdå... Fotbollen menade jag ju... Och öl!

2008-09-30 @ 14:43:39
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0