Billig och nästan helt vit

Jaha! Då var den här... Den var här och den gick förbi. Nästan lite blygsam och anonym, men ändå där.
Min första vita helg sen... Sen... hmmm.... Sedan omätbar tid tillbaka 
Eller ja, lite äggskal eller beige kanske den var, men absolut inte flong full med alkohol, barhäng, odugliga kebaber och klapprande klackar.

Min helg har nästan bara inneburit horisontellt läge med film, god mat, snask och underbara vänner.
I lördags kväll blev Heff och jag i och för sig uppdragna ur soffan för att gå på 30-årskalas med alla boysen.
Det var en hemtrevlig och sällskaplig tillställning med mycket testosteron, öl, chili con carne och snack, i vilken jag fann mig väl tillrätta och frodades bland grabbarna.

Men hur gott jag än mådde, och hur härligt det än var att hålla en kall i handen under de spontana diskussionerna, så var jag inte sugen på att dricka den ljuvliga drycken.
Jag, ölens bästa vän, var inte sugen. Hur är det möjligt?
Weird, men det var en mycket behagligt nykter tjej som istället hade ett öga på sin patient (vilken drack desto friskare) och som vid 00-snåret fick med honom hem till soffans trygga hörn.

Söndagen bjöd på besök av fyra, från lördagen bakfulla och inte lika omdömesgilla som oss nykterister, killar som kom med favoritkakan och kaffe, vilket vi mumsade i oss ute i solen, på gården.
Mer dunande och sedan samlades gänget igen för en middag ute på lokal.
Den manliga delen av kärleksparet kom och hämtade oss fyra som var hos Heff och körde oss till restaurangen i fråga.
En billig 100-lappsrestaurang som under de extremt fattiga omständigheterna passade min plånbok rätt ok.

En billig öl på Kings Head tillsammans med guysen slank också ner innan jag tog Contessa och cyklade hem till min egen säng, som ju stått tom hela helgen.

*bilder kommer vid hemskomst*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0