Soon to be

Lördag morgon och solen skiner kraftfullt utanför Heffs fönster.
Jag kom hit igår efter jobbet och lagade mat, laddade upp med filmer (det plöjs en hel del film här, believe you me), diskade upp och fyllde på i frukt -och naturgodisskålarna.

Efter mat och naturgodis degade vi i soffan och som den goda hålla-sällskap-efter-din-operation-vän jag är, somnade jag som en mätt kattunge i min ända av soffan, redan efter första filmen.
Och sov gjorde jag sedan... Sov, och sov, och sov... Ända till nu!
Märkligt att jag kan vara så vanvettigt trött.
Jag somnade till och med på jobbet igår. Jag skulle ju bara vila i soffrummet lite, men stensomnade direkt och sov sött bland ungarnas färgglada kuddar.

Men nu känner jag mig munter och livlig igen så idag ska jag tvinga ut stackars Heff på sin första promenad efter operationen.
En kaffe på ett kafé är målet. Bar Italia tror jag. Inte för långt om det skulle göra för ont för honom och inte för kort om det skulle gå bra.
Jag tror på frisk luft i en recovoring process och som den nurse jag nu är, ska min patient minsann få ta del av den tron.
Det är en absolut ljuvlig dag och jag har goda förhoppningar på vår promenad.
Men först ska det nog dunas lite till här i soffan och samla kraft.

Kommentarer
Postat av: Petra

Film-mys och promenader låter som en hösthelg i min smak! =)Nåt bra filmtips?

2008-09-21 @ 11:05:34
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Petra:

Misstänker att filmtipsen hos Hef är bioaktuella. Han känner Sandrew Metronome:s och SF:s VD:ar tror jag?



Sedan anar jag lite ugglor i mossen. Med den behandlingen du ger på sjuklingar så är jag övertygad om att både Erik och Mr Amazing simulerar skador redan måndag morgon.



Avslöjade jag grabbkoden nu?

F*låt!



2008-09-21 @ 18:52:34
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Kotteby

Oj. Glömde hälsa den sjuka på riktigt.

Krya på dig!

2008-09-21 @ 18:54:05
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0