ALARMAAAA

Min sambo... Oh, som jag älskar henne!

Men varje gång hennes alarmklocka ringer är det jag som, innan jag ens öppnat ögonen, står bredbent i sängen, kisar mot det onda ljuset, känner mig för med armarna och försöker lokalisera vart branden är.

Varje gång hennes alarmklocka ringer känns det som att någon varsamt drar bort håret från mitt öra, böjer sig ner mot det blottade och intet ont anande örat och VRÅLAR:
"VA FAAN GÖR DU KVAR I SÄNGEN? RES DIG UPP DITT LATA, ODUGLIGA, JÄVLA HELVETE INNAN JAG SKICKAR HUNDARNA PÅ DIG!!"

Det finns nästan ingen som kan se så rädd ut, som en rädd neger (förlåt, mörkhyad) med sina lysande ögonvitor, mörka irisar, mörka hy och stora munnar, men när min sambos väckarklocka ringer och jag i skräck spärrar upp ögonen och drar efter luft ,som efter en adrenalinspruta i hjärtat, slår jag nog både Eddie Murphy, Chris Rock och Martin Lawrence i rädda miner.

Där jag alltid ligger och snoozar några gånger efter att min telefon föriktigt talat om att det är dags att vakna, går min sambo alltid lydigt upp, efter att hennes har gett sin mycket tydliga order om uppgång.

Som sagt, till och med jag står ju (nästan) i givakt de mornar som hon går upp före mig.

Jag tror att min sambo är bra mycket smartare än vad jag är.
Tack vare att hon har detta alarm som sparkar upp henne med en gång, får hon mer tid på morgonen.
Hon hinner koka kaffe, kolla lite dator, duscha ibland, fixa med lunchlåda, äta frukost, sminka lite...
Men framför allt... Hon hinner andas OCH kommer i tid till skolan.

När jag väl behagat stiga upp och kastar en blick på klockan är det så som jag föreställer mig att hamna under vattenytan en längre och panikartad tid.
Jag tar ett djupt andetag, famlar efter kläder och tar på mig dem samtidigt som jag rafsar ihop håret.
Brötar ihop en fruktdrink (till grannarnas och ibland sovande sambons förtjusning), häver den i tre enorma klunkar samtidigt som jag lägger tandkräm på tandborsten och borstar tänderna under deopåtagning och skoknytning.
Till sist rensar jag kattlådan (om jag fortfarande kan hålla andan) och kastar mig sedan ner mot Contessa som står i startgroparna, redo för vansinnesfärden mot jobbet, där jag till slut kommer upp till vattenytan och kippar efter luft...

Undrar om alarmet som väcker dig på morgonen talar om vilken sorts människa du är?


Kommentarer
Postat av: Sambon

Vad läskigt att jag, just idag, funderade på att jag måste byta alarmmelodi, den e HEMSK!

Dem enda som inte bryr sig är miaseserna.

Så när du kommer hem från boxen ikväll, så kan väl du hjälpa mig med det...för bådas skull menar jag;)

2008-09-10 @ 16:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0