Dags att rensa?

Nu under mellanmålet fick jag ett oförutsett, men i allra högsta grad akut, begär efter tuggummi och började riva i min lilla väska.
Min axelväska är lite som skalmans skal. Där finns allt.
Verkligen, allt!
Idag rotate jag bland annat runt mellan en nagelfil, cykellampor, plånbok, neccisär (innehållande medicin, livsuppehållande lypsyl, hårband, hårspännen, läppglans och en deo), nycklar, headset till telefonen, mynt, bunten med presentkort, passet, ett måttband och en halv borste.

Tilläggas kan ju, att min väska är exakt *tar fram en linjal* 19 cm hög, 15 cm bred och 8 cm djup.

Tillbaka till tuggumina!
När jag rotat runt en stund ser jag något som glänser till i botten, sådär som tuggumipåsen gör varpå jag tar tag i den och rycker till.
Upp ur väskan, i en luftig och väl synlig saltomortal,  flyger två av mina nyinföskaffade kondomer och landar med två smack-smack på bordet framför mig.

*Helvete*
Flink som få krafsar jag ner de glänsande små paketen i väskan igen, under snabba, ängsliga blickar över axeln.

"Vad var det fröken Babbel?"
*oh crap*

"Äsch, ingenting. Ett tuggummipaket bara."
*I wish*

"Man får inte ha tuggummi i skolan"

"Nej, du har absolut rätt. Jag lägger tillbaka det här nu."
*Puh*

Jag kanske klarade av den situationen ok, men kvar är ändå min starka lust efter det mintiga och härligt fräscha tuggummi som nog var det enda jag inte hade i min väska idag...

Kommentarer
Postat av: nyfiken

gummi som gummi, du har väl båda i munnen ändå :)

2008-09-17 @ 15:28:40
Postat av: sara

Ha ha ha!

Humor

2008-09-17 @ 16:05:07
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag harsett din väska och är förundrad över vaddu klarar att trycka ner. BTW jag är inte helt säker på att jag vågar åka med dig på någon skjutbana längre.. Du och Mr Amazing är onda människor...

pöss

2008-09-17 @ 20:46:14
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: sara

Fegar du ur Mia?

Trodde jag inte om dig... Pussy

2008-09-18 @ 01:19:10
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Mr Amazing

Ohh, kan jag ta hennes plats? Jag är världsfenomenal på att skjuta!

2008-09-18 @ 11:30:14
Postat av: Mia

Tsss det kan Mr Amazing glömma... Klart att jag inte fegar ur. Det är ju nu som man får ta pang pang lekarna från från när man lekte med bröderna till en högre nivå =) Här skall skjutas, men om Mr Amazing vill vara till lite hjälp så kanske han vill skicka över en bild på sig själv som vi kan klistra upp och få en finare måltavla för det är det närmasta skjutbanan han kommer. hi hi

2008-09-18 @ 16:35:35
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Erik

HAHAHAHA, bra Mia =)



För övrigt tror jag att Mia nu insett att Mr. Amazing mest är Mr Amazing Suck-up... och därmed inte heller kan leverera det han så vitt och brett snackar om.



Mr A... in i grottan med dig igen. Se så! Stanna där och skäms på dig.

2008-09-19 @ 12:47:23
Postat av: Mia

Kan säga att det är mycket snack men väldigt lite verkstad på den pojken.. Men försöka går ju alltid Mr Amazing!

2008-09-21 @ 18:48:50
URL: http://thesweetest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0