Med vänliga hälsningar!

Tema havet!

I vårt tema havet jobbar vi just nu med de olika djur vi har i havet utanför oss och barnen arbetar i smågrupper där de skriver fakta om, och målar sina fiskar, skaldjur o.dyl.

Under den kreativa lektionen kommer en kille fram med marulken nedan och säger sig vara färdig.
Som den petiga fröken jag är, ber jag honom att måla den lite till, då den stackars marulken vid tillfället bara var lite blyertsstreck med gröna fläckar på.

När han målat lite till kommer han fram med sin fisk, men då jag i det ögonblicket sitter och hjälper en annan grupp så jag ber honom vänta lite.
Han försvinner en liten stund och kommer sedan fram till mig igen och stoppar, med rak arm, in fisken under min näsa med baksidan upp.

Jag jobbar verkligen med de underbaraste av ungar.
Kolla vad han har skrivit på sin teckning och sedan skrivit under med sitt namn!
I just love it




Kommentarer
Postat av: Erik

Eftersom ingen har kommenterat på något av dina sista tre inlägg så ska inte jag heller göra det........

2008-09-22 @ 18:44:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0