UNDEBAT!

Tjuvarna på mitt jobb är verkligen fulla av humor.
Att det försvinner saker på en arbetsplats är väl inget nytt, men här försvinner det så konstiga saker hela tiden.
Vad sägs om en batteriladdare, ett fiaspel, tuschpennor, kaffemuggar, KAFFE, plåster och limspatlar för att dra några exempel?

Men idag kom ändå min absoluta favorit vad det gäller stöldgods från skolan.
Någon har nämligen skruvat ner, och vandrat iväg med en hel whiteboardtavla!

Jag skrattade så att kinderna värkte och såg framför mig hur tjuven bar på den här enorma vita tavlan under armen och gick med smygande, höga-knän-steg, bakom den.


Där tavlan fanns innan hänger nu ödsliga lappar med bokstavsträning...


Denna bild är tagen ur ett annat rum... Men visar ändå tydligt att en whiteboardtavla inte direkt är det lilla stöldgodset att föra med sig.

Undrar just vad tjuven skulle ha för användningsområde till sin nya tavla?
Sätta upp den i vardagsrummet och leka "sätta svansen på åsnan" kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0