Jag kommer att ha så ont... Träningsvärken jag redan har, är INGENTING!

WHOA!
Verkligen... WHOA!

Idag fick jag veta att jag lever ska ni veta!
Första boxpasset höll, utan överdrift, på att ta livet av mig.
Undrar om någon av alla de där typ 25 underskrifterna jag skrev under berättar om vad som händer om någon gäst på gymet skulle få en hjärtattack och under ett pass?

Kom ihåg; Liljor... Liljor i mängder om en olycka skulle hända mig under nästa pass...

Min astighta instuktör lät mig inte ta det lite lugnt bara för att jag var ett blåbär utan vare sig styrkan eller uthålligheten som de andra behagade ha inte. Oh, nej!
"ARMHÄVNINGAR!"

Kommenderade hon militäriskt, då jag kollapsade och inte orkade med en magövning med en satans (tung) boll.
"RIKTIGA armhävningar"
Kom det sedan, när jag ändå så lydigt vände mig om och kämpade på, fast på knäna.

"Kom igen nykomlingen! Garden upp!"
"Såja, nykomlingen! Ge inte upp nu... Vinkla armbågen och slå in honom i väggen! ...GARDEN!"
"Bra där nykomlingen. Vinkla höften i sparken och ta iii. DÄÄÄR ja!"

Från mig kom det mest läten som:
"Aaarrrghh"
"Ha ha ha ha"
"Hoaaah"
"Haaah"
"Mmmppf"

"Mamma... Hjälp!"

Jag var drypade våt efter en timmas sparkande, hopprepshoppande, uppercutande, krokande och partnerbytande.
(Jag måste skaffa mig träningsbyxor som inte väger fyra kilo extra när jag blir svettig om jag ska hålla på med det här. Mina stora joggingbrallor är inte helt optimala har jag märkt).

Sedan har man väl inte varit på sitt första boxpass på riktigt om man inte fått sig en liten fläskläpp .. Eller?
Vid cirkeln stod jag med den stora padden (vad den nu kan heta) och mot mig kommer en... Jätte.
2,20 lång, 100 pannor stor och en jävligt taggad min.

Det var där "Mamma... Hjälp!" kom in som ett kvidande ljud i mitt liv, samtidigt som jag med tankeföringens hjälp försökte trycka mig själv genom golvet.
Något som jag självklart misslyckades med, utan breddade benen så mycket jag vågade utan att hamna i split eller bli alltför kort(are), och gjorde mig redo att flyga in i väggen!

Nog fladdrade jag runt lite, men han var ändå rätt juste...
Men då han ju var rätt lång så råkade en av sparkarna snudda vid min, i koncentrationens ögonblick, öppna mun och mitt huvud flög runt som de gör i alla coola filmer (sådär i slow motion och med salivet flygande).
Men hey.
En fläskis hör bara till, så jag skakade på huvudet och uppmuntrade honom att sparka vidare, samtidigt som jag sträckte lite osynligt på mig och höjde padden.

Det var grymt kul och jag ska absolut dit igen och träna upp min uthållghet och styrka. Nästa onsdag kanske!

Efter gymet kom sambon och mötte upp mig och vi gick en 45 minuters rask promenad innan katterna fick sig ett bad, de nya kantarellerna stektes upp och svetten duschades av.









Kommentarer
Postat av: Petra

Där och då hade jag lagt mig i fosterställning och lipat! Fläskläpp, huvva! Du är en kvinna av rang Sara. =)

2008-09-10 @ 22:55:46
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Sambon

Jag va på studiebesök på sambons gym idag (eller rättare sagt jag gick dit och stod beredd på att ta emot henne efter hennes första pass ifall hon behövde luta sig mot mig på vägen hem) Sicken trevlig upplevelse. Jag satte mig vid cafédisken med en tidning och direkt blev jag erbjuden en gratis espresso av cafékillen. Jag gillar sambons gym!

Hon kom tillslut, gåendes på egna ben och alldeles "speedad". Såklart så var jag ju tvungen att kolla in maskinen from hell, och han va läskig!

Sen blev det en powerwalk trots allt och utan regn!

2008-09-10 @ 23:03:38
Postat av: Erik

Vad är det som säger att maskinen from hell ÄR en KILLE/MAN????? Tycker det är lite elakt... för alla vi killar/män (i alla fall killar/män) vet ju att de flesta människorna i helvetet är just KVINNOR =)



Därför tycker jag hädanefter att Ni kallar maskinen from hell för HON!





ps.. Mr. A. Du menar väl inte att det fortfarande är "var man för sig"? I might need a rescue here..

2008-09-11 @ 10:16:11
Postat av: Mr Amazing

Tsss... Erik, som man bäddar får man ligga..

I min mening är alla kvinnor små änglar som gud har placerat på jorden... ;)



On topic (som man skriver på internet)

Jag älskar att du går in för saker till 110% Sara.. Ska du träna ska du fan träna. Kör hårt! (skrev Go Girl först, men raderade den meningen då jag ansåg att den va lite väl gay..)



Kjam Kjam..

2008-09-11 @ 10:31:35
Postat av: Erik

Mr. A... Men "kjam kjam" det är ju VERKLIGEN straight då eller?!?!?

2008-09-11 @ 10:44:08
Postat av: Mr Amazing

Det kallas humor Erik... HUMOR!



Gosiga Kjamelikjamar till dig mig!

2008-09-11 @ 11:29:33
Postat av: sara

Åh, där är ni ju minan älsklingar!

Det har varit så tomt här i kommentatorrutan ett tag.



Snygg-Erik!

Nästa vecka ska Mr Amazing hem till och och äta paj i soffan... Hur kontrar du då? ;)

2008-09-11 @ 12:59:16
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: Erik

Mr. A du har ingen humor... det vi ju allihopa.

Däremot använder du väldigt gayiga uttryck. ;)



tooodelooo

2008-09-11 @ 13:13:56
Postat av: Mr Amazing

Sara, Erik är för upptagen med att försöka reta mig att han inte ens märker att jag fjäskat mig till en date... ;)



/Vinnare, än en gång







2008-09-11 @ 14:18:09
Postat av: Erik

Mr A.. lyssnar man på allt ditt fjäsk så stockar ju örat igen me skit. =P



Men visst Mr A är det skoj att du ska få äta paj =) Tycker faktiskt att det är väldigt kul att du också får smaka på det goda ibland... ;)

2008-09-11 @ 15:57:19
Postat av: Erik

Sara, angående din fråga om kontring? Jag säger bara.. luuuugn baby, kontringen kommer ;)

2008-09-11 @ 15:59:00
Postat av: Kotteby

Popcornen blir godare när Vildhallonet rycker in och kastar ved i kaminen. Hetsa på!

2008-09-11 @ 23:02:54
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Mr Amazing

Jag skulle vilja passa på att utfärda en liten men ändå allvarlig varning för att äta popcorn i kombination med fysiska aktiviteter som att hoppa i soffan m.m. Popcorn är lömska små rackare som kan smita ner i lungan när du minst anar det..



Mvh

/A

2008-09-12 @ 08:37:33
Postat av: Erik

Kåteby, ät popcorn och hoppa i soffan du... :)

2008-09-12 @ 10:40:36
Postat av: Mr Amazing

Hehe, ja för fasen. Glöm det jag skrev! Här, kolla på en rolig film samtidigt! Man vill ju skratta och vara glad när man hoppar i soffan, och äter popcorn...

2008-09-12 @ 11:31:15
Postat av: Kotteby

Just ja. Jag äter ju inte popcorn.

Men lovar att inta potatispurjolökspulver medan ni slåss.

2008-09-12 @ 11:55:26
URL: http://www.kotteby.se
Postat av: Ferhat

Vill du att din blogg ska bli till ''Dagens blogg''? Gå in då på http://Ferhat.blogg.se/ eller http://ferhat.blogg.se/2008/september/bli-dagens-blogg.html där kommenterar du din bloggadress och om du vill så kan du skriva liten kort beskrivning om din blogg. När du har kommenterat klart så är du med i tävlingen och IDAG vid kl.17.00 utser jag 3 st VINNARE på min blogg. Denna tävling kommer öka er besökarstastik eftersom jag får många besökare dagligen. Lycka till!

2008-09-12 @ 11:56:35
URL: http://ferhat.blogg.se/
Postat av: Kimbell

Haha, ja, boxning är tufft, men det är ju så attans kul! Plus att man får både kondition pch styrka. Fast muskler och ben, det gillar vi! :D

2008-09-12 @ 12:43:13
URL: http://kimbellander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0