Go' morron Go' MORRON...

Oj, vilken morgon!
Eftersom jordgubbarna i morgondrinken var stelfrusna (varpå drinken blir helt stabbig) skulle jag fylla på med en liten skvätt juice, och lämnar då handmixern ståendes i bunken för att gå till kylskåpet.
Det var ju uppenbarligen en alldeles fasansfullt dålig idé då hela konkaronget åker i backen och jag har jordgubb/äpple/banan-slamsor i hela köket... Och i hallen!
Upp på skåpsdörrar, dörrkarmen, lådorna, mig själv... (mycket mer än vad som framgår av bilden).
Voine voine!

Men hey!
Jag ska ju börja träna, vilket gör vem som helst på bra humör, så det här var väl inget.
Gnolande börjar jag torka upp den rosa geggan och gör klart vad som gick att använda av drinken. Jag kompletterade det med ett ägg istället.

Sedan kom nästa utmaning!
När jag cyklade till jobbet kom det en enorm vattenpöl i min väg.
En sådan vattenpöl som man inte cyklar genom frivilligt.
Kruxet var, att på ta mig fan alla håll runt sjön i cykelbanan var det en A-brunn och alla vet väl att det är fullkomligt livsfarligt att gå eller cykla på en A-brunn.
Eller i alla fall för kärlekslivet.

Nu var det bara att välja: Bli blöt eller få avbruten kärlek!
Kanske är det så att det är bra att ha en kärlek för att vara rädd att få den avbruten, men å andra sidan är det ju ingen hit att få kärleken avbruten innan man ens funnit den. (Kanske förklarar mitt eviga singelskap. Mamma... Körde du över en A-brunn med barnvagnen utan att knacka mig tre gånger i ryggen? Gjorde du det? Herregud)!
Nej, det fick bli vattenpölen...



Dags för möte...

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Underbara människa! =) Ha ha ha....

2008-09-05 @ 16:16:36
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Hyresvärden

WTF!!!!!!!! Inte igen.... Anticimex, målare, snickare som byter fönster och ändlösa samtal med grannar om att de två töserna i lgh nr 13 stör verkligen inte så mycket... Det tär på en, hela tiden... Och inte ens lite mat eller fika som belöning! Grabbar, inte köpa hyreshus, det är väldigt otacksamt! ;-)



Le och skratta! Det är ju för faan helg!

2008-09-05 @ 22:36:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0