Humor

I bamba får jag en klapp på axeln, och där bakom mig står en kille i klassen och bara tittar på mig.

"Vi kan gå om ungefär 5 minuter, om det var det du tänkte på" säger jag till det sammanbitna ansiktet som då genast skakar på huvudet.

"Ok.. gillade du inte maten?"  fortsätter jag, varpå han nickar glatt och häftigt.
"Hmmm... Jag vet inte riktigt vad du kan vilja mig då" (eftersom det är de två sakerna han alltid frågar om i bamba).

Han tar ett steg närmare och säger hemligt, med framåtlutad överkropp:
"Har du hört det senaste från mig?"
"Oj, nej det har jag nog inte. Vad är det?"

"Det är väldigt knäckande nyheter ska du veta."
Han sträcker stolt på sig med händerna knutna bakom ryggen.
"Gud, vad spännande... Vad ÄR det?"

Han slänger fram högerarmen framför ansiktet på mig, varpå ett mäkta knak tränger sig fram vid armbågen.
Han gör om proceduren flera gånger och det knäcker härligt från hans fladdrande arm innan jag skrattande skickar tillbaka honom till sin plats.

Har du hört det senaste från mig?
Det är väldigt knäckande!


I love it!

Kommentarer
Postat av: Fisken

Ha, ha, ha! Göteborgshumorn är genetisk alltså?

2009-04-02 @ 14:11:16
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Andreas " Kryckan" Hansson

Ha ha det gäller att ha sina knep :) Men du styrde upp det väldigt bra ;)

2009-04-02 @ 16:26:53
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/
Postat av: jojo

Sommarlov...för en ensamstående fembarnsmamma...



ÅÅÅÅÅÅNGEEEST.

2009-04-02 @ 20:43:43
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0