Så här ska man ha det...

... När man har det som sämst!

Efter att (igår) ha polishat, vaxat och bottenmålat Hefs Golden Star, tog vi idag (efter att ha startat dagen med våffelbuffén på Sjöfartsmuséet) bilen ut till drömmarnas kaj och sjösatte henne.

Vi cruisade runt en sväng i kanalen och tittade på Götheborg där hon står och vilar i all sin prakt, innan vi till slut satte sikte mot Älvsborgsbron och styrde ut mot det efterlängtade och saknade blå.

Åh, havet!
Vinden, doften, vildheten... Havet är verkligen fantastiskt och underbart och jag kan med ärlighet säga att jag ÄLSKAR det.
Ja, det är sant!
Jag älskar havet! Älskar det, älskar det, ÄLSKAR det och det var under högt skratt och med livsglittrande ögon som jag satt bredvid Hef och lät vinden slita i mitt hår när när båten bestämt klöv vattenytan och susade fram över de blygsamma vågorna.

  

  

Vi hade ett pit stop på Styrsö där vi köpte en öl, som vi delade på alla tre, och bara njöt av att vara vi, innan vi åkte till Askim där Hefs mamma hade lagat mat åt oss i deras mysiga lilla kolonistuga.
Uppe vid stugan mötte även Hef upp oss på sin motorcykel och vi hjälptes alla åt att duka, göra sallad och fixa inför maten.

Det var en underbart gemytlig och kärleksfull stämning och vi åt Hefs mammas medelhavslasagne under många skratt och intressanta samtalsämnen, med ett härligt jazzband lirandes i bakgrunden...





Helt fantastiskt!

Jag har, under den här påskhelgen, lyckats få in premiärturen på Hefs motorcykel, sjösättningen och första turen med andra Hefs båt, träffat saknade vänner, tvättat upp all smutstvätt, städat lägenheten, sovit ut med råge och tränat lite på att vara ensam.
Summerat, en perfekt helg som jag nu avslutade med ettlångt och bubblande bad (tack handbollstjejen).

Fast det är klart.
Det är en dag kvar på helgen och den tänker jag minsann spendera med min underbara familj.
Påskmiddag, kablar och Lingon väntar på mig i morgon, innan filmkvällen (med massa yoghurt) tillsammans med min power walk-kollega tar vid.
Looking forward!

Fotnot:
Alla bilderna i detta och förra inlägget är tagna med min nya fina telefon.
Bra va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0