Sjukt system.

Buhuuu!

Jag är sjuuuk...
Jag blir aldrig sjuk. Det vet ju alla.
Eller ja! Alla utan min egen kropp tydligen. Men är jag hemma och kurerar mig tro?
Nä, nä..
Hosta, halsont, snor och lite feber kan inte besegra min vuxendamp och igår efter jobbet tog vi alla fem (symtomen och jag) en tur på IKEA.

När jag kom hem var jag helt utmattad och, nära på, redo för graven... -Varpå jag bjuder hem trevligkille på middag!
En middag som jag, efter att ha monterat bord, absolut inte hade styrka att laga.
Det blev pizza och soffliggande för oss vilket var farligt trevligt...

I morse var jag sen (efter att ha störtsovit bort de två första alarmförsöken telefonen gjorde... Oh, och vet ni? Nu har jag "efter regn kommer solsken. Det tycker jag är så jättebra..." från Torsk på Tallin som alarmsignal. Det är en härlig start på dagen I tell you) och fick kubba till spårvagnen.

En språngmars som höll på att ta livet av mig.
Flåsandes och rosslandes som en dam på 97 år och med stöd från spårvagnens räcken stapplar jag fram till ett säte, med gubbdroppen av snor hängande under nästippen, hostan liggandes på tungan och två tappra lungor som någon dragit en snara runt.
Jag faller ner i sätet som överkokt spaghetti och förundras snabbt över min egen snålhet medan jag fumlar med iPodsladden, som bara vägrar trassla upp sig.

Hemma en dag pga sjukdom och därmed förlora över 1000 spänn?
-ALDRIG!








Kommentarer
Postat av: /C

Helt rätt! Smitta barnen bara! Det är ju ALLTID barnen som smittar de vuxna i vanliga fall.

2009-04-21 @ 14:01:46
URL: http://clarkman.blogg.se/
Postat av: Kotte

Hm, låter väldans bekant det där...

Turligt nog så kan jag ta med mig datorn hem och jobba hemifrån och jag skulle råka ut för baciller, sjukdagar är inte för mig.



I övrigt håller jag med Clarkman, lika bra att ge tillbaka! Barnen har säkert smittat dig :)

2009-04-21 @ 15:50:03
URL: http://enkottestankar.blogg.se/
Postat av: Fisken

Wow! She is ALIVE!!!!

2009-04-21 @ 16:48:10
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ha ha...

Smitta barnen är nog ingen risk.

De är unika uppsättningar av små bakteriehärdar allihop och deras baciller skrattar diabolisk åt det lilla viruset som har angripit mig.

2009-04-21 @ 23:09:14
Postat av: Sara

... sa Sara

2009-04-21 @ 23:10:01
URL: http://vildhallonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0