Nämligen!

Har jag berättat att bögen i församlingen är med i ett båtsällskap?

När han, för ett tag sedan, berättade detta för mig brast jag ut i ett elakt asgarv och frustade, med hela armen pekande mot honom (där vi satt på gymets golv och gjorde allt annat än tränade):
"DU? Hahahahahah! Är Du med i ett båtsällskap? Det är ju hysteriskt roligt" Jag vred mig som en skadad mask på golvet och skrattade så jag kiknade åt tanken på min vän och en segelbåt.

"Nämligen!" svarade han malligt och sträckte på sig (från sin plats på golvet).
"Men du kan väl inte segla heller?" Jag kunde verkligen inte släppa detta, utan såg honom framför mig, totalt insnärjd i spinnaker, fendrar och tampar.

"Hrmpf! Vem har sagt något om att segla?"  muttrade han...  "Så länge det går fort och man kommer dit man ska."

"Ok... Motorbåt! Vad heter ditt båtsällskap då?"
Nu spred sig ett leende i ansiktet på honom igen. Han gillade verkligen sitt sällskap...

"STENA LINE!" svarade han stolt och jag bröt åter igen ihop till en guppande hög på golvet!


Men nu är det just detta båtsällskap som ger oss en resa, tur och retur, till Danmark för bara 120 kronor/person i maj.
Är inte det billigt så säg?
Bilen får följa med i det priset också så en och annan öl kan ju tas med tillbaka till Svedala på kvällen.

Jodå!
Båtsällskapet Stena Line får tummen upp av mig.


Kommentarer
Postat av: jojo

Församlingen???

2009-04-15 @ 20:27:13
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Sara

Hahhaha!



Ja, det var så han själv presenterade sig en gång när han skulle hälsa på en vän till mig.

"Hej, hej. det är jag som är bögen i församlingen!"



Jag gissar att församlingen är vi kollegor som hänger på fritiden... Eller? Hmmm, jag vet inte vilka han menar riktigt.



Men det är roligt!

2009-04-15 @ 23:56:17
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: jojo

hahahahaha

ja trodde verkligen det var ett gäng från Jehovas..

inte för att det skulle vara fel,

men ja såg framför mig att jehovas ..ledaren..står tillsammans med hundra andra jehovas på aktern av båten..färgan..



äsh min syn såg inte så kul ut skriven

2009-04-16 @ 07:29:36
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: jojo

hahahahaha

ja trodde verkligen det var ett gäng från Jehovas..

inte för att det skulle vara fel,

men ja såg framför mig att jehovas ..ledaren..står tillsammans med hundra andra jehovas på aktern av båten..färgan..



äsh min syn såg inte så kul ut skriven

2009-04-16 @ 07:30:21
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0