Känslomänniska, javisst!

Hur kan en asnajs dag, som började med sovmorgon, slummer i solariet, en morgonlatte tillsammans med någon jag gillar och härlig solskenspromenad till jobbet, förstöras av bara en en annan människas påstående?

En enda kort liten mening fick mitt goda humör att skifta färg och övergå från en fladdrande ljusblå och lätt känsla till något tungt, snärjigt och kolsvart i magen.

Var glad för det du har...
Det unnar jag dig och det tycker jag att du är värd, men ge fan i att sparka på mig när jag kan tycka att jag är värd detsamma.
Tyck inte att du är för mer, på grund av något du gjorde för 20 år sedan, och glöm bannemig inte bort vad jag faktiskt gör för dig här.

En enda mening förstörde hela min dag, trots att jag någonstans vet att du inte menade det på det sättet du sade det på(eller det hoppas jag i alla fall att du inte gjorde) och jag går fortfarande runt på jobbet med en klump av något illavarslande i magen.

Det är tur att jag har fyra påskpysslande raringar i rummet bredvid, vilka jag nu ska joina och försöka glömma min irriterande ilska med hjälp av kassa ABBA-imitationer, silkespapper, lim, prat och färgade fjädrar.

Over and out

Kommentarer
Postat av: jojo

VEM är så rutten mot dig??

*morr



Jag kan komma och sopa gatan med personen..OM du vill.
blink*

2009-04-12 @ 09:46:31
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0