Balsamerad?

I morse när jag stod i duschen bearbetade jag den viktiga frågan; Fortsätta med månadskort eller börja cykla, i huvudet.

Trots att cykeln faktiskt har betydligt fler fördelar så vägde månadskortets få fördelar tyvärr lite tyngre och det trista beslutet blev att i dag fixa nytt månadskort.

Eftersom jag aldrig tidigare har varit ägare till ett månadskort så var jag tvungen att basunera ut all min okunnighet och fråga huruvida man köpte ett nytt kort nu eller bara fyllde på det gamla.
"Du fyller bara på det du har." Svarade pressbyrånkvinnan glatt och tog mitt blåa kort.
"Månadskort vuxen ser jag"  fortsätter hon muntert, men stannar sedan upp innan jag hunnit svara.
Hon ger mig en lång, genomträngande blick och verkar inte alls bry sig om de otåligt trampande kunderna som stod bakom mig.

"Vuxen..." Sa hon, och fortsatte ifrågasättande: "Du vet väl att det är över 26..."
Ett blixtsnabbt *Nej, hur ska jag veta det? Jag har aldrig köpt månadskort innan* fladdrade förbi inom mig innan hon fortsatte med sin mening:
"Har du verkligen fyllt 26?" 
Nu hade jag ett lika blixtsnabbt och tvärsäkert *Nej* på tungan, men min goda uppfostran påminde mig om att det är fult att ljuga så samtidigt som jag tänkte *Va fan.. VILL hon att jag ska ljuga?* så svarade jag att; Ja, jag fyllde dessvärre 26 år för ungefär en kvart sedan.

"Ja, du är ung och vacker." Sa hon och gav mig mitt påfyllda månadskort för vuxna, varpå jag tackade och gick...



Vuxen?
30+?
Jag?
Nej, Det kan jag aldrig tänka mig...

Kommentarer
Postat av: Annavirrpanna

Anna 30+ "När jag blir stor"



SKULLE INTE TRO DET! =)

2009-04-22 @ 13:04:05
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0