Vid gott mod

Ja, från att i lördags varit uppklädd till tänderna som en riktig kvinna (nåja, en barnslig riktig kvinna), svidade jag idag om till en luffig tant och gav mig ut på gatorna, min dödliga sjukdom till trots.



Jag gick hem tidigare från jobbet och däckade i soffan en stund innan jag av någon underlig anledning (måste vara febern som spökar) bestämde mig för att panta flaskor.

Sagt och gjort!
Jag tog  (i min praktfulla tantighet) min flaskfyllda dramat och gick ner till min kaffebutik... Ja, den är min. Eller nästan min.
Sedan min kaffemaskin åkte in på lagning är det nog jag som får den butiken att gå runt.
Där köpte jag mig i alla fall en latte, för energins skull, och begav mig ut i trafiken med dramaten malligt rullande bakom mig.



När segelbåtar möter segelbåtar ute på havet hejar de på varandra (människorna då, inte båtarna).
När bikers möts på vägarna gör de likadant.
När jag och min dramat möter pensionärer ute på stan, tittar de léendes på mig och nickar lätt.

Säga vad man vill om dramater, men de is the shit!

Efter att ha pantat flaskorna bestämde jag mig (uppenbarligen inte vid mina sinnens full bruk) för att handla lite då det är så  vansinnigt trist och meningslöst att dra en tom dramat efter sig.

Och jag kan med det beslutet tala om att ICA, trots sin reklam om alla dessa sänkta varor, inte har sänkt priset på Oust, smågodis och kattmat, vilket är vad jag till slut ställde upp på bandet.



Nu ska jag lämna datorn och fylla på magen med den kulinariska upplevelsen av Ibumentin och kaffe!
So long for not so long!




Kommentarer
Postat av: Fisken

Sv: Krya på dig. Jag VET hur det känns...och jag vet att det går i lika mycket mjölk i en tetra som i en flaska med saft, men det är klibbigare!

2009-04-21 @ 19:42:14
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: jojo

Va?? Skulle du vara Luffig Tant????

Du är ju för fan snygg hela tiden ju!



=)

2009-04-21 @ 19:51:40
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Mia

Pröva att ta en promenad med stavar så skall du se hur många pensionärsvänner du får..

J

ag har tyvärr lovat killen att aldrig gå med dem i Göteborg så jag kommer inte få så många där, men här har jag massor. Det roligaste är att de samma tanterna vägrar att hälsa om jag inte har mina stavar med mig på min morgon promenad...

2009-04-22 @ 15:01:24
URL: http://thesweetest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0