Så universal!

Jag är listigare än många kan tro, minsann!

I morse slog jag upp mina gröna innan larmet gick men jag låg kvar och gömde mig under täcket en stund, innan jag med trevande fingrar fumlade fram telefonen som låg på datorn, som låg på nattduksbordet.

Jag öppnade försiktigt ena ögat och kisade på displayen för att se vad klockan var.
08:45! Vad konstigt...

Jag låg där under täcket och bara glodde dumt på telefonen, utan att på något sätt förstå att jag försovit mig å det allra vildaste.
08:45... Konstigt...

När det väl slog mig att; Sweet Jesus! Jag har ju försovit mig och klockan är vrål-för-mycket, kastade jag av mig täcket så siameserna flög och sladdade in på toa.
*Helvete, helvete, helvete!*

Jag måste packa träningsväskan...
Och vad ska jag ha på mig..?
Frukost? Fan, jag hinner inte!
Katternas mat...
Lådan? Nej, det hinns inte.
Och vad ska jag ha på mig?

Jag stod där, mitt på golvet, i bara trosorna och velade med mitt huvud i takt med att jag tog ett steg åt alla håll samtidigt, utan att någonting alls blev gjort.
Till slut tog jag mig bryskt samman och beslutade följande:

Träningsväskan har träningsskorna och hänglåset i. Det räcker!
Jag tar på mig kläder som jag, efter jobbet, kan träna i.
Jag tar en macka på vägen till spårvagnen.
Katterna klarar sig på sin mat till i eftermiddag.
Kattlådan likaså!

Och så slängde jag på mig sport-bh, linne, byxor som funkar både på jobbet och gymet och en hoodie och sprang (10 minuter efter uppgång) till vagnen...

-Mycket nöjd med min effektivitet och mina snabba besluttaganden!



Kommentarer
Postat av: Fisken

Men...? Nu är det fredag! Har du försovit dig IGEN? :-D

2009-04-17 @ 10:33:39
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Petra is back ;-)

Faan vad du är effektiv kvinna!

2009-04-17 @ 14:52:53
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Kotteby

Jag läser troligtvis 35 bloggar varje dag.

Men kommenterar hos 5-6.

Samtidigt som jag alltid är på jakt efter nya bloggar.



=)



stressad morgon, minsann.

2009-04-18 @ 10:14:39
URL: http://www.kotteby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0