En ny...

Jag fastnar väldigt lätt i olika uttryck och nu har jag ett som jag änvänder mer flitigt än något annat!

Fraser som;
Jag sa ju te daj, Det är fan inte ok, Vad e det me dig? och Undebaat har troget följt mig länge men den här nya börjar bli en klar favorit.
Den fungerar i alla lägen och situationer och betydelsen blir faktiskt olika bara man ändrar tyngden i de tre orden.

Frasen för dagen är:
Det går bra!

En så fantastiskt bra line som jag använder oerhört ofta (har jag märkt).
När barnen frågar om att få göra något: Det går bra!
När någon vill hitta på något skoj: Det går bra!
När någon vill bjuda mig/eller själv bli bjuden på mat: Det går bra!
När någon vill ha min hjälp: Det går bra!
När min kollega undrar om hon kan gå lite tidigare: Det går bra!
När mina träningskompisar vill göra en särskild övning: Det går bra!

Osv, osv... Det finns absolut inga gränser för dessa tre genialiska ord och jag unnar alla att börja använda dem...
Det går bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0