Viktig tid

Jag minns när jag var barn.
Och jag minns hur härligt det var när jag fick egentid med fröken. Hur jag kände mig speciell, omtyckt och utvald...

Jag försöker tänka på just den känslan och låta barnen i min klass få lite egentid ibland.
Och inte bara för deras skull, utan även för min.
Man kommer närmare dem på något sätt när man gör något med bara ett fåtal (eller ibland bara ett) barn.
Lär känna dem liksom, vilket är härligt.
Det är så många elever i klasserna idag och egentid med barnen är superviktigt.

Idag tog jag en promenad med fem av tjejerna i klassen och vi hade det jättemysigt.
Det finns så mycket i deras små huvuden.
Så många tankar och frågor som de inte ställer när alla andra barnen är runtom.
Åh, vad jag gillar mina barn...


Mer pedagoger i skolorna tack!
Mer resurser till barnen... Mer...  Bara mer!
De är vår framtid ändå.

Kommentarer
Postat av: jojo

ÅHHHHHHHHHHHH varför finns det inte fler som agerar efter ditt Tänkande?? ALLA som har med barn att göra.



AVIS!

Jag vill att mina barn ska ha dig som fröken. PUNKT SLUT! BASTA?!...

2009-04-23 @ 08:08:40
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Annavirrpanna

Du är klok du fröken vildhallon!

Solig kjam om däj!

2009-04-23 @ 15:31:35
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: Petra

Du är en pärla! Det är det jag alltid har sagt. =)

2009-04-24 @ 13:25:01
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0