Helt VÄRDELÖST!

När jag nu kom upp till avdelningen med min mat satt det ett barn på stengolvet och mediterade.
Alla andra var ute på skolgården och jag fick anstränga mig hårt för att inte skratta så han hörde, där han satt skräddare, med händerna vilandes på knäna och ögonen slutna.

"Hej där.. Mediterar du?" frågar jag när jag går mot honom.
Han sitter kvar i samma position och med slutna ögon, men nickar tyst och allvarligt som svar på min fråga.
Jag låser tyst upp dörren till klassrummet för att lämna min mat och viskar:
"Funkar det då?"

Han spärrar upp ögonen, slår ut med händerna och reser sig hastigt med ett hetskt uttryck i ansiktet.
"Nej, det är ju helt värdelöst!"

Jag lämnar skrattandes min mat och går tillsammans med honom ut på skolgården igen...

Kommentarer
Postat av: Fisken

Sv: Ha, ha, ha!

Ja det är sjukt vuxet ju. :-D



Kanske inte det raffigaste plagget dock. Otroligt när jag tänker på det. Efter sjukhusmiljö så är tydligen skolan det stället där flest arbetskamrater blir ihop?

Det kanske ÄR sexigt med Birkenstock och Foppa tofflor och det är bara JAG som inte har fattat det?

2009-08-12 @ 21:47:14
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Petra

Meditation funkar inte för mig heller. I alla fall inte utan vin.

2009-08-13 @ 14:25:27
URL: http://iconfess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0