På väg att bli självständig?

Jag var hemma igår.

Inget särskilt med det kan man tycka, men jag var hemma själv.
Och det var ju inte vilken dag som helst igår heller, det var ju lördag.
Det var en lördag som alla andra, med flera planer såsom kräftskiva, åka till Småland eller gå på Way Out West, men istället hamnade jag hemma med mina flickor.

Det var så skönt!
Det var T-shirt, trosor, liten mössa på huvudet och raggsockor på fötterna.
Det var Air i högtalarna och det var tyst i huvudet...

Jag fick städat och tvättat, hade tankar på att teckna men läste istället en bok i soffan, med tjejerna som två kringlor i knät.

Jag sov i min säng för första gången på nästan tre veckor och jag gav massor av förlorad kärlek till mina djur.
Jag vaknade tidigt och tog min dramat till affären för att handla frukost.
På den promenaden mötte jag tre självklara walk of shame och jag log i hemlighet åt deras blossande kinder och avvikande blick, samt kontrasten av deras skyhöga klackar och läckra hamdväskor mot mina baggy mysbyxor, rutiga daramat och I'M IN THE GAME-tisha.

Jag har umgåtts med bara mig själv i ett helt dygn och känner mig mäkta stolt, men nu får det nog räcka.
Det blir en mc tur med tillhörande lunch om en timma.
Morgonbestyr och stiltje i skallen till Antony And The Johnsons först...


Hej då virriga tankar och välkommen lugnet



Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt Pärla!

2009-08-16 @ 15:27:42
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: Ex-sambon

Shit å wow!!

2009-08-17 @ 10:10:59
Postat av: Fisken

Oj! Hård tjej! :-)

2009-08-24 @ 09:59:19
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0