Plötsligt händer det

Framåthukad i snålblåsten med en Pressbyrånlatte mellan händerna och vinterandedräkten bolmandes, som från en arbetarhäst, runt huvudet muttrade jag bittert min hala väg mot jobbet i morse.

Då plötsligt hörde jag en mås skrika sådär som bara måsar kan, varpå alla mina isande vintertankar skingrades och ersattes blixtsnabbt av glittrande hav och solkysst hud.

Mina tröga steg ökade till något som nästan kan liknas med hoppsasteg, det trista kaffet smakade genast godare och att få jobba kändes plötsligt som en belöning.
Sommaren... Åh, sommaren!

Men sommaren var kort och jag kastades snabbt tillbaka till min häst-andedräktsfyllda verklighet med rätt äckligt kaffe och alldeles för hala sneakers.

Men, den var härlig, min återblick till sommaren.
Den var underbar och jag ska minnas den länge...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh, sommaren...

Jag förstår precis vad du menar.



Just nu måste jag dock erkänna att vintern känns helt ok. Det är en massa minusgrader ute, snön bara yr och Mälaren håller på att frysa igen, me like!



Hoppas att du får en underbar Nyårsafton!

Pöss

2009-12-31 @ 14:22:18
URL: http://bempis.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0