Som en saga

Jag har numera den perfekta ursäkten till varför jag faktiskt inte tränar mer än vad jag gör.

I helgen var det fitnessmässa i stan och jag var mirakulöst där och minglade på lördagens övernaturliga fest.
Tro mig när jag säger att det var mer muskler än människor i omlopp och tro mig när jag säger att det var en freak show utan dess like.

Man kan ju lätt tro att dessa fitness-tränings-muskel-lovers är stora män på 1.92 m, men ack nej.
Bevisligen så är 98% av de killar som satsar på 100% musklemassa riktigt korta jäklar.
Tro mig. Män på 165 cm som väger över 100 kg ser mycket, mycket märkliga ut i sina tighta T-shirts och små jeans som knappt räcker runt deras perky little ass.

De var som små Belgian Blue hobbitar... Förutom Atlas då.
Han var nämligen skrämmande stor och tornade hotfullt upp sig bakom mig, som en Enter från Midgård, när jag stod för länge i baren och tog plats.
Jag vände mig hastigt om efter hans brummande:
"Ursäkta"
...dunsade med näsan rakt in i en stengård mage och pep snabbt som en vessla därifrån med min öl i tryggt förvar i famnen.

Folk var insmorda med skokräm, hade platinablont hår, uppséendeväckande klädsel och drack färgglada drinkar.
De var trevliga och glada, skrattade och pratade.
Ja, de betedde sig faktiskt som oss... -Om det inte hade varit för musiken.

Vad är det för musik muskelbyggarna lyssnar på nu för tiden? Eller har det alltid varit så?
Fastnade de i 90-talet medan vi andra fortsatte på vår tidslinje?

Jodå... Eurotechno och extremt upphottad Per Gessle, here I come!
Hua...

Nä, nu ska jag återgå till kaoset på mitt vardagsrumsbord, lyssna vidare på Pearl Jam (Eddie Vedder är som flytande sex) och vara produktiv ett par timmar till.




Kommentarer
Postat av: Fisken

Du har västsveriges bästa musiksmak!

2009-12-10 @ 16:16:10
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0