Kärlek

Jag fick något som förmodligen kan liknas med moderskänslor tidigare idag.

När jag låg och halvslumrade i soffan kom Hallon och kröp ner vid min armhåla. Där låg hon som en kurrande kringla när Müsli kom och gjorde oss sällskap, och vi låg där alla tre och hade det gött.
Då slog det mig hur fruktansvärt mycket jag älskar mina djur, och hur viktiga de verkligen är för mig.
Den absolut villkorslösa kärleken som de erbjuder, det sällskapet de ger och den fullständiga närvaron som de har är verkligen one of a kind.
De som har träffat mina flickor, vet vad jag pratar om och jag kan verkligen inte föreställa mig vad jag skulle göra utan dem.

Tanken var någonstans att jag nu skulle lämna bart dem ett tag innan det löste sig med bostad, men det kan jag inte.
Bara tanken på att inte ha dem vid min sida gör mig helt lipig.
De är mina bästa vänner.
De är alltid vid min sida och de ger så mycket liv och kärlek till mig.
Jag vet hur sjukt det är att prata så om djur, men herregud vad jag älskar dem.
Mina flickor… Mina fina, fina flickor.

Bara nu under tiden jag skrev detta har de båda varit framme och hälsat på mellan mig och datorn innan Hallon lade sig tillrätta vid min vänstra sida och Müsli gick och åt.




Jag vet ju vad jag skulle rädda först vid en brand...





Kommentarer
Postat av: Mådis

Jag förstår hur du känner det. Tyvärr finns det ej ngn kisse här nu men NÄR jag haft mina små ljuvliga töser har det känts som evig förälskelse, den sista varade i över tio år. Djur är bäst!!!!

2009-02-12 @ 23:04:58
Postat av: Jenny

Precis innan jag läste det här inlägget så satt jag på golvet och gullade med mina "bäbisar" och talade om att dom är dom finaste, sötaste, smartaste små vovvebäbisar som finns.

Jag känner mig helt bar när jag inte har dom hos mig så jag förstår precis vad du menar.

2009-02-13 @ 13:56:26
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: Annapanna

Små bebisarna är verkligen något utav det extra och de har lärt sig att vara fina tissat pga av sin fina "mamma"...

Jag förstår dina känslor... Puss

2009-02-13 @ 16:03:06
URL: http://annavirrpanna.blogspot.com
Postat av: jojo

Vilken fin bild av dig och katten! =)

2009-02-13 @ 19:25:17
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/
Postat av: Jenny

En vecka utan inlägg... Undrar just om du är otrogen mot oss igen. ;0) Jag trodde att du hade gjort slut med den andra bloggen!

Tänker på dig!

Pöss

2009-02-19 @ 00:20:31
URL: http://bempis.blogspot.com
Postat av: jojo

fan ja får ju absninens...

du ser..ja kan inte ens stava rätt längre...

tomt utan dina inlägg ju..

2009-02-19 @ 19:06:47
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0