Björn... vadå?

Jag utger mig för att vara peagog, men idag ifrågasatte jag min proffesonalism inom det området.
Vi hade 100-fest på avdelningen (ett mycket pedagogiskt sätt att lära barnen ental, tiotal och hundratal. Varje dag sätter vi upp en leksakskrona på tavlan, efter tio dagar byter vi de tio enkronorna mot en härlig guldtia och efter 100 skoldagar byter vi ut de tio tiokronorna mot en hundralapp och har fest) och vi hade bestämt att det skulle vara en maskerad.

Mitt bland prinsessor, cheerleaders, stormtroopers, ABBA-Agneta, rymdvarelser, godistroll och fotbollssupportrar gick Björnbusen Sara.
Björnbuse... som vi alla vet, en medlem ur björnligan...



Jag hade den röda tröjan (176-617), truckerkepsen, den svarta ögonmasken... -ALLT utom kanske mina bröder, och ungarna visste inte vem jag var.

"Är du en tjuv?"
"Ja, jag är ju en björnbuse."
*Öppen mun och frågande blick.*
"Jaha. Vad heter du?"
"Ser du väl. *visar stolt på tröjan* 176-617..."
"Nej, men ååååh, på riktigt."
"Ja... Men"  *Va Faan*

Den festen slutade med att Stålmannen satte mig i finkan...

Hur är det ens lagligt att vara barn och inte veta vilka Björnligan är?
Jag är en oduglig fröken.
I morgon ska vi ha en lektion i just Björnbusar och ve det barnet som lämnar den lektionen utan att veta vilka det är som misslyckat är ute efter Farbror joakims pengar...



Kommentarer
Postat av: Petri

Ibland önskar man att man var så där liten ingen... Jag skulle nog vilja ha dig som fröken;)

2009-02-05 @ 23:45:22
URL: http://pistolpete.blogg.se/
Postat av: Erik

Ja för 100 spänn får man ju en riiiiktig brakfest ;)

2009-02-06 @ 07:59:16
Postat av: Adde

Behöver du assistans från mig och dom andra björnarna, så säg till... ;)

2009-02-06 @ 11:06:33
Postat av: Denise

Sv:

Haha, jo, det stämmer kankse. Men vem säger att man inte kan ha gädde till en kanelbulle?

2009-02-06 @ 11:19:41
URL: http://latour.blogg.se/
Postat av: Sara

Ja du Adde boy... Ett litet studiebesök för att öka kunskaperna inom Björnligans existens hade nog inte varit fel. Hur ser det ut för er v 8?

2009-02-06 @ 12:09:07
URL: http://vildhallonet.blogg.se/
Postat av: CissiR

Jag har alltid undrat varför vi hör i landet kallar dem för björnar när de är hundar! Beagle boys... korkad "översättning"...

2012-09-17 @ 21:57:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0