Fantastiskt i sin kreativa enkelhet!

Man (jag) får sig en tankeställare ibland.

Efter jullovet ville barnen givetvis berätta om vad de hade gjort och vad de hade fått i julklapp.
Det är helt otroligt vilket hets det är runt julklappar och ungarna berättade med glittrande ögon om hur de hade fått Wii, Guitar Hero, legobyggsatser och andra svindyra paket.

En flicka i klassen räckte ivrigt upp handen och berättade stolt över sin finaste julklapp.
När hon öppnade det paketet låg ett par av hennes jeans där.
"Men mamma" hade hon sagt  "De här jeansen har jag ju använt innan"
"Ja"
hade hennes mamma svarat "Men då fanns inte de där lapparna på"

Hennes mamma har tagit ett par av flickans jeans, sytt på två jeanslappar med gubbar på, på de hela knäna och slått in dem i ett paket.

I den familjen finns inte pengar till absurt dyra Wii-konsoller eller andra tusenlappshistorier men hon var/är sjukt glad över sina jeans nya utseende.
Faktum är att hon har använt de jeansen varje dag, sedan det uppropet, och idag föll en av lapparna av...

Vi får nog se till att sy på den igen i eftermiddag!

Kommentarer
Postat av: /C

Nej. Fan.

En fin historia. Men ändå hugger det till i hjärtat och jag får en klump i magen av den.

2009-01-12 @ 20:45:12
URL: http://clarkman.blogg.se/
Postat av: /C

Nej. Fan.

En fin historia. Men ändå hugger det till i hjärtat och jag får en klump i magen av den.

2009-01-12 @ 20:46:03
URL: http://clarkman.blogg.se/
Postat av: /C

Jag får ont i hjärtat och en klump i magen av den historien. Usch.

2009-01-12 @ 20:48:30
URL: http://clarkman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0