Vadå? Skulle det se fint ut eller?

När jag var på väg tillbaka till jobbet för att hämta upp min power walk-kollega innan kvällens träning kände jag hur det sög av hunger i magen.
Jag pep förbi ett kafé och tänkte ta med mig en macka på vägen.

Jag möts till min enorma lycka av en stor korg av olika sorters bröd som står och lockar på disken, och jag väljer omsorgsfullt efter nyttighetens tecken.
"Jag skulle vilja ha en ostmacka tack. Med det där grova brödet" *pekar*
"Vadå? Jag har inget grovt bröd"  *grov brytning*

"Men.. Jag ska visa."
Jag får med honom bort till den stora brödkorgen och pekar på mitt fröfyllda val.
"DET brödet vill jag ha"
"Jag har inget. Bara panini."
"Men..."
Jag fattade verkligen ingenting. "Den ligger ju där."
"Nej. Det bara för prydnad. Du få panini!"

*Prydnad? Massa gott bröd, för missledande prydnad! Vad är det för fel på folk?*

"Ok... Panini blir bra. En ostmacka då tack. Med grönsaker om du har."

När jag sitter och tittar på när han gör mackan ser jag hur han tar fram en Milda cuisine och slingrar över min måltid.
Wtf? Matlagningamargarin som smör?

Nåja. jag var hungrig och behövde energin. Skit samma.
Men det som hände sen... Det är  FAN inte ok.
När han var färdig med sitt verk tar han cuisinflaskan och slingrar smör över hela min goda smörgås.

*Neeeeej, vad gööör du*
tänkte jag panikartat, men sa (som den mes jag är) ingenting.
Istället betalade jag snällt och bad om två servetter så jag kunde torka av det kladdiga eländet när han inte såg.

Jag slängde dock halva den oätliga mackan efter hopplösa försök att bli av med smöret...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag hade lämnat tillbaka mackan för dig om jag hade varit med. Flytande margarin!?!



Saknade dig i helgen.

Du ska ta varje chans du får att komma upp förstår du väl! Vi tar hand om dig när du väl är uppe.

Nästa gång åker du, och hör sen!

2009-01-19 @ 12:21:19
URL: http://bempis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0