Med lätthet världens bästa jobb!

På PA-lektionerna med ettorna och tvåorna har vi pratat om känslor.
Vilka olika känslor som finns och vilka färger barnen tänker sig att de har...

De har sedan fått välja en känsla och måla den (utan att berätta för någon annan vilken känsla de valt) och sedan har vi andra tittat gemensamt på teckningen och gissat.


"När jag blir arg känner jag hur det liksom strålar röda strängar av ilska i bröstet. Och när de kommer ut i kroppen är allt svart och de röda strålarna värmer upp mig inifrån."


"När jag ser fram emot något och det kanske försvinner eller inte händer känner jag hur det exploderar i bröstet på mig. Det känns som att hela bröstet blir till små, små bitar i kroppen på mig."


"När jag känner mig illamående är det som att det drar i alla organen på mig. Det sliter och drar i hela magen."


"När jag är lycklig och glad känns det som att det är en stor sol inuti mig. En sol och hav och ett flygplan."

Är de inte alldeles fantastiska, mina små barn?

Kommentarer
Postat av: Adde

Shit, snacka om att kunna sätta fingret på känslor. Var man så upplyst när man va liten? Vafan hände! =)



/A



2009-01-13 @ 17:21:51
Postat av: Petra

De ÄR verkligen fantastiska! =)

2009-01-13 @ 18:21:16
URL: http://iconfess.blogg.se/
Postat av: Jojo

Tycker det är på tiden att lagboken ska skrivas om, utefter hur barnen ser allt.



Garanterat skrivet med hjärtat då.

2009-01-13 @ 19:25:42
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0