Är jag fruktansvärt dum eller härligt unik?

Jag blir så fascinerad av människor ibland...

I mina ögon är de flesta människor som jag möter Janne banan som tittar på Let's Dance och Ensam mamma söker samt säger att de tycker om hip hop och RnB, fast de egentligen inte har en aning om vad varken hip hop eller RnB egentligen är.
De gillar förmodligen Beyoncé och Usher.
Fråga dem vad blues är och de blir tysta.. Jag lovar!

Som sagt.
Få människor som jag träffar är, i mina ögon, vettiga människor som jag känner att jag får ett ömsesidigt utbyte med.
Mäniskor som kan handleda mig i musik, upplysa mig om samhället eller ens få mig intresserad av en fortsatt konveration är skrämmande få.

Är det mig det är fel på?
Är jag för kräsen?
Sätter jag mig själv på alldeles för höga hästar eller har den svenska lantrasen faktiskt blivit så jävla tråkig?

Nu åkte vi förbi en ensam stövel som låg vid vägkanten.
Hur tappar man en stövel från sin bil?

Bråkar familjen så flisorna yr eller har barnen bara tråkigt på vägen hem från fjällstugan och kastar ut vad som ilgger närmast till hands?

Om några timmar är vi i Stockholm och jag ser fram emot alla nya möten som väntar mig där!
Dazzle me!

Kommentarer
Postat av: Tom

Känner nästan samma sak med de människor jag träffar.

Vill man prata musik och få något utbyte så får man ju prata med sånna som själva gör musik eller av nån anna anledning är jävligt insatta.

För det är inte vanliga svenne-svenssons som matas av z-tv och NRJ.

2009-07-23 @ 13:55:30
Postat av: Fd Hyresvärden

HA HA HA HA!!! "-Gumman, nu åkte din stövvel ut genom rutan...." Klockrent!!!

2009-07-23 @ 17:15:17
Postat av: Fisken

Oj!!! Shit vad du har varit produktiv när man varit borta ett par dagar!

Musik kan delas upp i tre kategorier enligt mig:

1. Musik som man LYSSNAR på.

Dvs en låt eller skiva som man andaktigt sätter på och sätter sig i favorithörnet i soffan och lyssnar sig igenom.

Ex: Tool, riktigt gamla Metallica, System of a Down, Skunk Anansie, eller kanske Black Sabbath.

Det finns MASSOR med nostalgirökare som innefattas.

Ungefär varannat år hittar jag en ny skiva att lägga till. Jag kan också räkna in Mozart eller "äkta klassiker här".

2. Musik man hör.

Funkar bra som bakgrund i bilen eller till ett glas vin/öl/kaffe med vänner. Ex. Kent, Green Day, Ebba Grön, Kings of Leon, eller varför inte något mer dansant ifrån RIX FM som t ex Lady Gaga eller Pink?

3. Musik som bör undvikas och ifrågasättas.

Alla former av dansband och då inkluderas självfallet alla pojkband. I princip allt som tagits fram av TV typ Idol, Popstar osv...

OCH slutligen. Beatles! Förra århundradets mest överskattade grupp. Egentligen urarketypen av pojkband. ALLA sommarplågor som Gessle, Ledin osv...Schlager... suck (Skulle egentligen nämna ABBA här men de är faktiskt inte värda att nämna.)

2009-07-24 @ 09:43:05
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0