Blä och ve

Det jobbigaste med att städa är (för mig) inte själva städandet i sig.
Nä, det jobbigaste med att städa är att veta var man (jag) ska börja städa.

Nu har jag möllöst vandrat runt på mina 58 m2 utan att, ens i närheten, komma underfund med vart jag ska börja.

En snabb överblick:
Kök - Utspilld kattmat över hela golvet (vilket i och för sig känns som en bra utgångspunkt) och förhatlig disk...
Nä fy, det får vänta!

Sovrum
- överkast och gamla sängkläder på golvet...
Går så fort att slänga i tvättkorgen, så det tar jag i förbifarten sedan!

Vardagsrum
- Teckningar, blyertspennor, sudd, kläder, sladdar...
ÅÅååhhh!

Hall
- Regndroppande cykel och skor...
Måste vänta!

Toalett
- ren!

-Och damm... Lägenheten belamras av massa tråkigt damm som hotar att äta upp mina små flickor snart. Kanske ska börja med en dammsugning och hoppas att resten kommer av sig självt sedan... Fast då måste jag ju plocka upp allt från golvet!

Oh crap!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0