Så kass

Räkor för över 300 spänn, godis och yoghurt i härliga och färgglada (och bruna) mängder, ett lock Hof, en dunk rosé, baguetter, citron, chips, dip och... Och..

... Nä, det var verkligen något som fattades i min kundkorg inför kvällens räkfrossa med mina två Stockholmsbönor, (på den enorma balkongen med makalös sjöutsikt) och jag kunde inte riktigt komma på vad det var.

Men...
AIOLI!!!
Herregud, man måste ju ha aioli, god damnit!

Snabbt till fiskcharken:
Aioli... Check!
Limeaioli... Check!
Vitlöksaioli... Hmmm. Va? HAR de ingen vitlöksaioli? Jävla skit-Stockholms-skit-affär!!!

Mina gröna ögon flackar oroligt över de olika saffrans -och kryddaiolisarna, men nej! Ingen vitlök!
Va fan!

"Men Sara" säger mitt handlarsällskap efter att jag svurit en vacker harang över avsaknaden av vitlöksaioli.
"Aioli ÄR ju en vitlökssås."

Amen åååååååh...
Ibland är jag verkligen dummare än dummaste dum!

Fast på ett bra sätt ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0