Trist och dåligt

Ny lag:
Inga gatumusikanter på gatorna...

Jag tycker att det är en extremt dålig lag.
Varför ska det alltid gnällas så fort det finns tillfälle?
Varför kan "man" inte bara tycka att det är lite najs med en ensam man som går och spelar dragspel och nynnar en sommakväll eller en 12-årig kille som just kommit på ett sätt att käna lite egna pengar?

Det är Avenyns fel!

Ja, det sätter jag alla mina pengar på.
Jag gillar inte Avenyn. Har aldrig gjort. Kommer aldrig att göra.
Avenyn är dum och gnällig.
Jag skyller allt på Avenyn.

Avenyn tror att tjejer uppskattar klyschiga raggningsrepliker och kladdande händer på rumpan.
Avenyn lipar över att det är för stökigt och högljutt på kvällarna.
Avenyn tar ockerpriser på både inträde och drinkar.
Avenyn tror att Avenyn är bättre än andra gator.

Det är lätt Avenyns fel att den här töntiga lagen ens kom på tal och jag kan med säkerhet säga att; Avenyn kommer aldrig att få ligga med mig!


Igår firade vi, på bästaste sätt, av den sista gatumusikantsdagen med dj, mixerbord, öl, glada människor och maffiga högtalare i parken bakom storan.

Inga gatumusikanter?!
Bah!!!
Dåligt!


Kommentarer
Postat av: Fisken

Gatumusikerandet i Göteborg gav oss Lasse Kronér... Lägg ned skiten säger jag.

F.ö borde ALLA barn få lära sig om Tool. Det borde ingå i skolplanen. :-D

2009-07-03 @ 01:58:45
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Adde

Vart ska alla indianer med panflöjt spela sina Celine Dion covers nu.. :(

2009-07-03 @ 09:53:29
Postat av: jojo

Fan nu får jag väl dyka upp där och sjunga.

För det kan jag.

Sjunga låtar som ingen fattar vilka dom är.

Jag är garanterat unik.

2009-07-03 @ 17:44:25
URL: http://femhjartanochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0