Når snart viktidialet

När jag handlar brukar jag vara stressad som ett as och bara rusa affären igenom och slita ner allt (som kan verka lämpligt) som kommer i min väg och slänga ner i korgen innan jag sladdar fram till kassan och betalar (totalt omedveten om andra kunders existens).
Denna stress beror nog på att jag så sällan handlar och när jag väl gör det så är det alltid i samband med att något annat ska göras (eller har gjorts varpå affären ska till att stängas).

Igår när jag handlade (skulle affären visserligen stängas, men det struntade jag i) tog jag det oförskämt lugnt och strosade runt och blickade i hyllorna med min röda korg.
När jag fyllde på med dinkelmjöl, ägg, bikarbonat, gurka, krossade linfrön och filmjölk råkade jag (efter en mindre krock) inse att det fanns fler än bara mig i affären och noterade med det även deras korgar.

Holy shit, vilken skit folk handlar!
Snacka om halvfabrikatets paradis i dessa korgar som flöt omkring i luften.
Pizzor, pannbiffsrätter, fiskgratänger, stora glasspaket, sockriga flingor, drickor, färdiga pannkakor osv.

Jag har alltid sett mig själv som ett sockerberoende godistroll med läggning mot choklad, kakor, bullar och naturgodis, men jag är fan ett saint jämfört med många andra.
Hur kan man vilja äta sån skit?

Är det för att man är mer stressad an jag?
Är det förresten ens möjligt?
Är det lathet?
Är det för att ungarna vägrar äta något annat?

Hur kan man välja att äta färdiglagade köttbullar när det är så enkelt att göra egna?
Eller pannkakor? Pannkakor!!! Det tar ju tre minuter att göra en smet... Jag är i chock.

Här snackar man om E hit och E dit, och så vräker folk (som handlar på Willys hos mig) i sig dessa halvfabrikat som är (till stor del) uppbyggda på E-produkter.
Euuugh!

Men i ärlighetens namn... När jag sedan stod i kassan för att betala mina nyttigheter och kände de andras brännande och nedlåtande blickar, plockade diskret till mig en mörk chokladkaka från godishyllan.
Man vill ju liksom inte sticka ut från den stora massan!

Kommentarer
Postat av: Mia

Pratade med en vän häromdagen som berättade att hon nu hade hittat ett nytt (sviiindyrt) hundfoder till sin hund, men det var värt det sa hon för det fanns inga E-produkter i den. Själv har hon dock inga problem att äta skräpmat som innehåller all möjlig skit, då blir det ju lite ironiskt att hennes hund äter bättre än henne och husse...

2009-07-01 @ 10:09:58
URL: http://thesweetest.blogg.se/
Postat av: Fisken

asg Jösses! Ja du... min yngste låter som ett brandlarm om han inte får mat INNAN kl.17:00 och jag hämtar honom vid 16. Alltså har jag i runda slängar MAX 40 min på mig att fixa till ungarna och få dem upptagna med något så att jag kan laga mat. Att ställa sig att rulla köttbullar har faktiskt aldrig varit ett alternativ. Ha, ha, ha!

2009-07-01 @ 13:18:18
URL: http://dumbas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0