Flott

Alltså, karriär och löneförmåner i all ära...
Men det finns nog inget bättre än mitt pissavlönade lågstatusjobb ändå!

I morse bredde jag två fräscha ostmackor (som jag visste skulle bli två svettiga ostmackor) och cyklade glatt till jobbet, två och en halv  timma innan jag egentligen började.

Väl där samlade jag ihop min trupp på nio barn och styrde kosan mot spårvagnen som skulle ta oss till Saltholmen, där båten, som skulle ta oss ut till skärgården, fanns.

Så istället för att ha tjänat massa pengar framför en dator eller i telefonen har jag idag varit ute och badat, solat, lekt och haft det underbart med kidsen.
Jag kommer med andra ord fram till kvällens flytt solbränd och lätt krispig efter en hel dag på jobbet.
Fint!


Kommentarer
Postat av: Fisken

Ibland är vissa jobb bättre än andra... :-s

Sv: Well Schäfer är bättre än pungråtta. :-D

2009-06-27 @ 00:34:54
URL: http://dumbas.blogg.se/
Postat av: Kotte

Hm, min ex-man har det också sådär härligt på sommaren. han är fritidsledare för högstadieungdomar och spenderar jobbdagarna på stranden!



Ser ut som att du gjort en tatuering på armen ... Nyfiken!

2009-06-29 @ 12:48:56
URL: http://enkottestankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0